ח"כ סתיו שפיר, החברה במפלגת העבודה, פנתה היום (שני) ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדותו לכנסת של מיכאל בן ארי, זאת בשל הגילוי כי הוא מעורב באופן פעיל בעבודת עמותת "ישיבת הרעיון היהודי", מיסודו של מאיר כהנא, ששמה מופיע ברשימת ארגוני הטרור בארה"ב. 

במכתבה למלצר כותבת שפיר: " אבקש להביא בפניך כעת את חברותו הבכירה והיותו ממסיידיה של ישיבת 'הרעיון היהודי', ששמה מופיע ברשימת ארגוני הטרור בארצות הברית ומייסדה, מאיר כהנא, אף הורחק מכנסת ישראל ונאסר עליו להתמודד אליה בשל אותה פעילות ממש. מעבר לחברותו והיותו אחד ממייסדי העמותה, נבחר בן ארי באחרונה לשמש כחבר בוועדת הביקורת שלה - מה שמוכיח את הקשר הישיר והאינטנסיבי שלו לעמותה ורעיונותיה הבזויים". 
"אנא שקול בדחיפות ורצינות את סימון הקו הברור בין מה שאסור ומותר בדמוקרטיה הישראלית", הוסיפה שפיר. "לא יתכן שמי שקורא לטרנספר, הפרדה גזעית בין יהודים ללא יהודים, פגיעה אלימה בלא יהודים ושותף לארגונים שארצות הברית, שותפתנו החשובה ביותר בעולם, מגדירה כארגון טרור של ממש - יכהן בכנסת ישראל".

את מכתבה סיימה שפיר בבקשה לפסול את מועמדותו של ארי לבחירות: "לא בכדי נתן המחוקק בידיך את הכוח לפסול מועמד המעורב בהסתה חמורה לגזענות. מקרה מובהק זה הוא גבול שאסור לחצות ואני מפצירה בך לפעול לשמירתו בהקדם". 

שפיר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


"מנסים 'להחיות' את דמותו ומשנתו של הרב כהנא"

בתוך כך, גם מפלגת מרצ פנתה היום לחברי וועדת הבחירות בבקשה לפסול את חברי עוצמה יהודית מריצה לכנסת. בעתירה נכתב בין השאר: "המשיבים אף פעלו כדי ללבות את היצרים בזירות שונות. כך לאחר פיגועי טרור, עת ניצלו באופן ציני את רגשות הפגיעה כדי להסית לפגיעה באוכלוסייה הערבית ולקרוא קריאות עידוד לכך".

"הם ניצלו את מעמדם במגרשי הכדורגל ובזירות אחרות כדי לקרוא לביזוי שיטתי ומכוון של האוכלוסייה הערבית, הן בניסיונות החוזרים ונשנים 'להחיות' את דמותו ומשנתו של הרב כהנא, שתנועתו הוכרזה כארגון טרור, והן באמירות לפיהן אמנם ניתן לסגור את המבנים והמוסדות של תנועת כך, אך לא ניתן לשבור את רוחה", נכתב עוד בעתירה. 

מפלגת עוצמה יהודית מסרה בתגובה: "עתירת מרצ ומכתבה של ח"כ סתיו שפיר מביכים וניכר שלא התקבל יעוץ משפטי לפני שניסחו את העתירה ואת המכתב. לבקש לפסול את ד"ר בן ארי בגלל ביקורת על בג"ץ או לפסול את עו"ד בן גביר בגלל שייצג בתיק דומא, ואמר שאסור להגדיר את התיק כתיק של טרור זה עלבון לעולם המשפט, וניכר שמרצ והעבודה במצוקת מנדטים ולכן מנסים לעסוק בגימיקים במקום במהות. שוב מתברר שמפלגות שמתהדרות בחופש הביטוי מתגלות כצבועות ומתחסדות, וכפי הנראה בעיני מרצ לא לגיטימי שבכנסת ישבו אוהבי ישראל הפועלים למען מדינת ישראל".