אל סטורמי דניאלס, ההתבטאויות המביכות כנגד נשים, ועוד אינספור שערוריות שלוו בקדנציית הנשיאות שלו, מצטרפת היום (שני) עוד פרשיה שעלולה להעיב על כהונתו של הנשיא.



חברת צוות הקמפיין הנשיאותי של דונלד טראמפ ב-2016, הגישה תביעה בבית המשפט הפדרלי בטענה כי חוותה "אפלייה גזעית ומגדרית", תוך כדי עבודה על הקמפיין. אלבה ג'ונסון, בת ה-43, טוענת כי היא קיבלה פחות שכר מאשר גברים לבנים בוגרי קולג' שעשו את אותה העבודה, וכי הנשיא טראמפ ניסה לנשק אותה על פיה בצורה חלקית, ללא הסכמתה.



זה קרה במהלך התכנסות שאירעה בטמפה, פלורידה, ב-24 באוגוסט 2016. לטענתה הוא לקח את ידה, נישק אותה על הפה. היא מתארת את הנשיקה כ'סופר קריפית ולא ראויה': "הרגשתי מחוללת כי לא ציפית את זה או רציתי את זה. אני עדיין יכול לראות את השפתיים שלו מגיעות לכיוון הפנים שלי". 



ארבעה אנשים שעבדו בקמפיין אישרו כי ג'ונסון סיפרה להם על התקרית, לאחר שהיא קרתה, אבל שניים אחרים, אשר ג'ונסון טענה כי שהו במקום בזמן הנשיקה, אמרו שהם לא ראו זאת. דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, הכחישה מכל וכל את הטענות.



מדובר במקרה השישי בקמפיין טראמפ בו נראה כי ישנו הסכם סודיות על דברים שהתרחשו ולא ממש רצו שייצאו החוצה. ג'ונסון, שהיתה מנהלת התפעול בקמפיין בפלורידה, חתמה על מסמך שבו נכתב כי "היא לא יכולה לחשוף מידע בכל דרך שפוגעת בחברה, במר טראמפ, כל חבר במשפחה, חברת טראמפ או מישהו ממנה".



עורך הדין של ג'ונסון, חסן זאווארי, אמר כי "אנחנו מצפים שטראמפ ינסה להשתמש בהסכם הבוררות הכפוי כדי להשתיק את ג'ונסון. אנחנו נילחם בטקטיקה הזאת בצורה חזקה". הסכמי הסודיות נחשבים למשהו שגרתי בעולם העסקים, אבל מומחים טוענים שיש נתונים מקיפים על אופן השימוש בהם על ידי קמפיינים לנשיאות. אגב, גם אצל הילרי קלינטון נחתמו חוזים כאלה, כשאפילו מתנדבים ללא שכר היו צריכים לחתום עליהם. על פי עורך הדין, "טראמפ אמר לה 'אני שם לב כמה את עובדת עבורי, ואני לא אשכח את זה'. הוא התקדם לעברה ואז היא הזיזה את ראשה, אבל הוא הצליח לנשק את פינת הפה שלה".