אמנם עסקת המאה של טראמפ כנראה לא תוביל לשלום במזרח התיכון, אבל הראיון שהעניק מוקדם יותר חתנו ג'ארד קושנר לרשת סקיי ניוז בערבית, כבר הספיק הערב (שני) להצית מלחמה בימין הישראלי. מפלגות הליכוד ו"הימין החדש" החלו בחילופי מהלומות בעקבות הראיון, כאשר כל מפלגה מאשימה את רעותה בסיכון שלטון הימין ובהעלאת השמאל לשלטון בישראל.



את המהלומה הראשונה הגישה מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט, שהאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבודה יחד עם ממשל טראמפ בהכנת התוכנית, ואף תיאום עם מפלגת "כחול-לבן" ישיבה משותפת בקואליציה לאחר הבחירות, והקמת מדינה פלסטינית. בליכוד לעומת זאת תקפו את המפלגה הצעירה, טענו כי היא מי שמתואמת עם "כחול-לבן", והצבעה לה תפיל את שלטון הימין. 



יו"ר הימין החדש, שכאמור היה הראשון להגיב לתוכנית אמר כי "דברי קושנר מוכיחים את מה שכבר ידענו - ביום שלאחר הבחירות ידחפו האמריקאים לממשלת נתניהו-לפיד-גנץ שתאפשר הקמת מדינה פלסטינית על כביש 6 ולחלוקת ירושלים, ונתניהו ייאלץ להתיישר", עוד טען בנט כי "נתניהו וטראמפ מתואמים ביניהם על עיתוי התכנית, מיד לאחר הבחירות. גם הזחילה של מפלגת השמאל לפיד-גנץ פנימה לקואליציה ידועה מראש".  לטענתו של בנט, יש רק דרך אחת למנוע מצב שכזה וזאת הצבעה למפלגתו, שלטענתו תמליץ על נתניהו, אך תפעיל לחץ נגדי לבלימת פלסטין". 

במקום שלום, הצית מלחמה. ג'ארד קושנר, צילום: רויטרס
במקום שלום, הצית מלחמה. ג'ארד קושנר, צילום: רויטרס


"הלחץ דיבר בקול נתניהו"

"בבחירות הקרובות השאלה היא זו - ימין או פלסטין". במקביל לכך, סרטון שתוקף את נתניהו בנוגע לאמירותיו בעבר בהן הוא התייחס בחיוב למדינה פלסטינית הועלה לרשת. במפלגה אמנם הכחישו שהם אחראים לסרטון, אך לא התכחשו לתוכנו ואמרו כי "אמנם סרטון מוצלח, אך אינו שלנו, אינו מטעמנו ואיננו קשורים אליו בשום צורה. התכנית להקמת מדינה פלסטינית, לעומת זאת, היא אמיתית מאוד", טענו בימין החדש.

בליכוד ראו בתגובת הימין החדש לראיון כמתקפה על המפלגה, והאשימו אותם ב"ירי בתוך הנגמ"ש. בהודעה שפרסמה המפלגה נאמר כי "כשבנט ושקד הקימו את הימין החדש הם אמרו שעשו זאת כדי למשוך קולות מלפיד וגנץ בכדי להגדיל את גוש הימין, ושהם לא ירו בתוך הנגמ״ש. עכשיו הם באים בהאשמות שווא נגד הליכוד במטרה למשוך קולות מהליכוד, דבר שיביא לעליית ממשלת השמאל של לפיד-גנץ, שמפלגתם תהיה גדולה יותר מהליכוד". 
 
"בשעה שנציגים מהימין החדש קיימו מגעים עם לפיד-גנץ כדי להצטרף אליהם אחרי הבחירות, ראש הממשלה נתניהו הבהיר כבר חד משמעית שיקים ממשלת ימין", נאמר עוד מטעם הליכוד כי, ראש הממשלה נתניהו שמר על ארץ ישראל ועל מדינת ישראל מול הממשל העויין של אובמה והוא ימשיך לעשות זאת מול הממשל האוהד של טראמפ".

לאחר ההודעה תקפו בימין החדש את הליכוד בשנית, והאשימו אותם בהפצת עלילות שווא בנוגע לקשרים בין המפלגה למפלגתם של בני גנץ ושל יאיר לפיד. "הודעת הליכוד היא פייק ניוז טהור וקשקוש מוחלט. הלחץ ברור. קושנר דיבר בקולו. זה ימין או פלסטין. ורק "הימין החדש" תמנע את הקמת פלסטין בארץ ישראל".