המשטרה חוקרת לפחות עוד מעורבות אחת של מחזיק תיק הבריאות הרב יעקב ליצמן לטובת עבריין מין כלוא המקורב לחסידות, כך דווח הערב (שני) בחדשות 13. סגן השר ליצמן וראש המטה שלו יוסטמן הפעילו לחצים על פסיכיאטר בשם ד"ר משה בריגר. ליצמן אף דיבר איתו אישית להכליל את אותו עבריין מין בקבוצה של 25 עבריינים בכלא שמתחילים סוג של שיקום לעברייני מין.

תהליך השיקום הוא שלב הכרחי בדרך לזכות בחופשות מהכלא ושחרור מוקדם לעברייני מין. לפי הדיווח, אותו ד"ר בריגר לא הכליל את העבריין בקבוצה וליצמן דיבר איתו והפעיל לחץ, שכלל בקשה שהפסיכיאטר יפרט את כל עברייני המין שקודמים לעבריין בכניסה לקבוצה הזו. עבריין המין שכבר אז ריצה עשר שנות מאסר מעונשו, וכל השאר האסירים נכללו בתור לאותה קבוצה אטרקטיבית.

הפסיכיאטר העיד על המקרה במשטרה. מלשכת סגן שר הבריאות נמסר בתגובה: "מדובר בהכפשה שקרית שלא הייתה מעולם. ליצמן לא נוהג להפעיל כל לחצים ומקפיד שלא להתערב לגורמי המקצוע. אין כל ספק שגם מקרה זה יתברר כעורבא פרח". 

מלכה לייפר. צילום מסך מתוך הבלוג של אורי גולן
מלכה לייפר. צילום מסך מתוך הבלוג של אורי גולן


עדויות חדשות בפרשת הפדופילית

בתוך כך, בכאן דווח הערב כי המורה החשודה בעבירות מין, מלכה לייפר, עברה עבירות מין דומות גם בישראל לפני שעברה לאוסטרליה. תלמידה לשעבר של לייפר בארץ סיפרה כי היא עברה הטרדות מיניות: "היא הייתה סוג של נצמדת. היא הייתה לוקחת אותי לשיחה פרטית אחד על אחד. אז היא הייתה לוקחת אותי למטה, לכיוון המקלט. שם היינו יושבות. היא הייתה מלטפת לי את הרגל".

כזכור, לפני כשבוע וחצי נודע למעריב כי ליצמן יידרש לחקירה נוספת במשרדי להב 433, זאת הפעם השנייה, בעקבות פרשת המורה החשודה בעבירות מין בתלמידותיה. החשד הוא שליצמן איים על עובדים במשרד הבריאות שאם לא יסייעו למקורביו, ידאג לבלום את קידומם במערכת.

לפני כשבועיים חשפה המשטרה שהיא ניהלה חקירה סמויה בחצי השנה האחרונה נגד סגן השר, ובאותו היום נחקר ליצמן באזהרה בחשד שניסה ללחוץ על גורמים במערכת הבריאות להגיש חוות דעת שיימנעו את הסגרת לייפר לאוסטרליה.