לאחר שביטל את הנסיעה בשבוע שעבר כדי לפעול לאיחוד בין עוצמה יהודית לבית היהודי, ולאחר ש”תוכנית המאה” של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ הונחתה פתאום על מערכת הבחירות, ימריא הערב (שלישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למוסקבה לפגישה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.



זאת הפעם הראשונה שהשניים עורכים פגישה רשמית מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי בשמי סוריה בספטמבר 2018. לביקור יצטרפו ראש אמ”ן, האלוף תמיר היימן, וחבר הקבינט המדיני ביטחוני השר זאב אלקין, שישמש כמתורגמן.



נתניהו, אשר רואה בקשר שלו עם פוטין חשיבות, בעיקר לאור המציאות העדינה בסוריה, אמר לפני זמן קצר: "הערב אמריא למוסקבה כדי להיפגש מחר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. במוקד השיחות שלנו - ההתבססות האיראנית בסוריה. אנחנו פועלים נגדה, אנחנו תוקפים את הבסיסים שלה ואנחנו נמשיך לפעול נגדה – ועל כך אשוחח עם הנשיא". נתניהו סיכם והוסיף: "נמשיך לפעול עד שנוציא את האיראנים מסוריה, כי איראן מאיימת בהשמדת ישראל ולא ניתן לה בסיס קרוב לגבולנו".



במוקד השיחות הפעולות שמבצעת איראן בסוריה, והמטרה היא למנוע חיכוך בין צה”ל לצבא הרוסי, כפי שאירע בתקרית הפלת המטוס. מחר צפויה להתקיים פגישה מורחבת בין הצוותים הישראליים והרוסיים ולאחר מכן פגישה מצומצמת. כזכור, הפגישה בין שני המנהיגים נדחתה בשבוע שעבר לבקשת נתניהו, שרצה להישאר בישראל ולקחת חלק בחיבור מפלגות הימין לקראת סגירת הרשימות לכנסת ה־21.



השיחה בין המנהיגים צפויה להיות נינוחה, אם כי הרוסים אינם רווים נחת מהפעילות הצבאית הישראלית בסוריה. רק בחודש שעבר נאמר בתגובת משרד החוץ הרוסי על התקיפות הישראליות כי "ההתנהלות השרירותית של תקיפת טריטוריה של מדינה ריבונית אחרת, במקרה זה סוריה, צריכה להיפסק".