הרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ' הותקף במהלך הלילה (בין שני לשלישי) בביתו בבואנוס איירס, כך נמסר מארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA. על פי הדיווחים, השוד התרחש בסביבות השעה שתיים בלילה (שעון ארגנטינה) כאשר כנופיית אלמונים תקפה את הרב וקשרו את רעייתו. כמו כן, במהלך התקרית הקשה הושמעו דברי נאצה והתוקפים אמרו לרב "אנחנו יודעים שאתה הרב של היהודים". בנוסף, התוקפים גנבו כסף וחפצים נוספים.

הרב שלמה טוויל, רבה הראשי של מקסיקו וחבר ילדות של הרב דוידוביץ', שוחח עמו לאחר התקיפה ולפני שהועבר לטיפול נמרץ. בשיחה לגלי צה"ל הוא אמר כי "דיברנו אולי דקה, אח"כ הוא אמר שהוא חלש ולא יכול לדבר. אחרי שעתיים-שלוש הוא נכנס לטיפול נמרץ. הוא סיפר שכנראה התוקפים נכנסו מהגג ואמרו 'אתה הרב של אמיה'. הם שברו לו 9 צלעות. הוא הרגיש הרבה מכות. באשתו לא נגעו".

מיגל שטויירמן, מנכ"ל "רדיו חי" של הקהילה היהודית בבואנוס איירס, אמר בגלי צה"ל, כי זו "ההתקפה על הרב דוידוביץ' היא ההתקפה האנטישמית הקשה ביותר שאני זוכר. זו חוליה שהייתה מאורגנת וידעה בדיוק מה היא עושה ולאן היא הולכת". לדבריו, "הם נכנסו בשתיים לפנות בוקר, קשרו אותו, שמו לו כיסוי על הראש והתחילו להרביץ לו עד שהצלעות שלו נשברו. הוא עבר ניתוח ועכשיו מצבו יציב"
 
מהארגון נמסר כי הם עומדים בקשר בשעות אלו "עם גורמים בממשל הארגנטינאי וכוחות הביטחון בכדי לחקור מיידית את האירוע האלים, ולמצות את הדין עם הפורעים העומדים מאחורי השוד האלים".

לפני מספר ימים אירעה תקרית אנטישמית נוספת במדינה הדרום אמריקאית, כש אלמונים השחיתו מצבות בבית קברות יהודי בסן לואיס. 

בישראל גינו: "מזכיר את הימים האפלים ביותר בהיסטוריה היהודית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לתקיפת הרב הראשי של ארגנטינה: "אני שולח החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ' ולרעייתו שהותקפו באכזריות פרועה. אסור לנו לתת לאנטישמיות להרים את ראשה. אני מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה".
 
יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, גינה את המעשה, ואמר כי "האנטישמיות האלימה מרימה ראש. איחולי החלמה לרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ' וחיבוק לחברי הקהילה. אנחנו יחד אתכם במאבק באנטישמיות, בארגנטינה, בצרפת או בכל מקום אחר שבו ינסו החשוכים לפגוע בנו".


יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב לתקיפה של הרב דוידוביץ' ואמר כי "כאשר גל האנטישמיות שוטף את העולם, יהודי התפוצות צריכים לזכור, כי הבית הלאומי היחיד ליהודים הוא מדינת ישראל. תקיפתו של הרב גבריאל דוידוביץ', הרב הראשי של ארגנטינה, מזכיר את הימים האפלים ביותר בהיסטוריה היהודית. אני מאחל החלמה מהירה לרב ולרעייתו וקורא שוב ליהודים בתפוצות לעלות לישראל. פה זה הבית שלכם".

ח"כ עמיר פרץ כתב בטוויטר: "מזועזע מתקיפת הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ׳ ואשתו, ומאחל להם החלמה מהירה. אין זה משנה מה הרקע. הרמת הראש של האנטישמיות בארגנטינה ובעולם היא בלתי נסבלת. על הממשלה לדרוש מהרשויות בארגנטינה לפעול במהירות ובנחרצות. עלינו לעשות הכל להבטיח את שלומם של יהודים בכל מקום בעולם".
 

הוועד היהודי-אמריקאי גינה את תקיפת הרב דוידוביץ'. מהארגון נמסר כי הם "מזועזעים מהמעשה ומתפללים להחלמתו. אנחנו קוראים לרשויות בארגנטינה לעשות הכל כדי להביא את המבצעים לצדק מהיר". 
 
 יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית, הגיב לתקיפה ואמר "שולח בבוקר קשה זה איחולי החלמה לרב דוידוביץ', רב הקהילה היהודית בארגנטינה ורעייתו שהוכו באכזריות בביתם. בזבל האנושי שמקורו ומניעיו בשנאת יהודים חובה להילחם עד חורמה. הסוכנות היהודית יחד עם הממשלה וארגונים יהודיים נוביל מאמץ בינלאומי למלחמה בנגע הנורא המרים ראש בצורה מדאיגה ביותר".

שולח בבוקר קשה זה איחולי החלמה לרב דוידוביץ', רב הקהילה היהודית בארגנטינה ורעייתו שהוכו באכזריות בביתם. בזבל האנושי שמקורו ומניעיו בשנאת יהודים חובה להילחם עד חורמה. הסוכנות היהודית יחד עם הממשלה וארגונים יהודיים נוביל מאמץ בינלאומי למלחמה בנגע הנורא המרים ראש בצורה מדאיגה ביותר.


— יצחק הרצוג Isaac Herzog (@Isaac_Herzog) February 26, 2019

בעקבות ההתקפה החמורה שאירעה אתמול בביתו של הרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', בה הוכה באכזריות עי שבעה אלמונים עד לאובדן ההכרה, מגנה יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות את הפשע באומרה "גל האנטישמיות שוטף את העולם החופשי והיהודים בתפוצות כבר אינם בטוחים  מחוץ לגבולות ישראל. אנחנו בקרן לידידית מזועזעים מההתקפה האכזרית על רבה הראשי של ארגנטינה ומאחלים לו החלמה מהירה . אנו עומדים בקשר עם הקהילה היהודית בארגנטינה ומסייעים לעולים מהמדינה הזו וממשיכים לעמוד לרשותם גם כעת".