הרב הראשי בארגנטינה, גבריאל דוידוביץ', הותקף בשעת לילה מאוחרת על ידי אלמונים שפרצו לביתו. האירוע עורר הדים בקהילה היהודית במדינה הדרום אמריקאית, אבל גם בארץ. יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק בוז'י הרצוג דיבר בנושא עם ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM: "גם הרב הספרדי במקום הותקף לפני כמה שנים. אני חושב שזה קשור אחד לשני. בדור האחרון יש תקופה מאוד אפלה שמתבססת על מצע לוהט של רשתות חברתיות המציפות את הזבל האנושי והגזענות, כולל אנשים שמוסתים מימין או משמאל קיצוני - זו תופעה עולמית".

מה קרה שם בדיוק?
"כל שאני יודע זה שאתמול נכנסו חמישה רעולי פנים לדירתו של רב בארגנטינה, קשרו אותו ואת אשתו ותקפו אותם בכוח. כל צלעותיו נשברו והוא איבד הכרה. תחילה הסיפור הוסתר וקיבל דיווח באתר מקומי אבל עכשיו אנחנו כבר בתוך זה. מדובר באירוע חמור בצורה בלתי רגילה".
 
בטוח שמדובר באירוע אנטישמי?
"האנטישמיות הייתה תמיד, אך חשבנו שמדינות מודרניות יודעות לרסן את זה. כעת זה מתפרץ כחלק מתסכול עולמי וחלק מעידן פוליטי שכל כולו מאוד אמוציונלי. זה לא חדש לנו. כשאני מגיע לקהילות תפקידי לעזור ולחזק אותן ולא רק לקרוא להם להגיע לישראל. עלייה זה דבר חשוב אך זה לא הדבר היחידי. יש להם מרקם חיים עדין. הם אזרחים של המקום בו הם חיים וזכותם לחיות בשוויון מלא ובביטחון בארצם".

כמו שעישון גורם לסרטן, כך יהודים בגולה גורמים לאנטישמיות.

"אין טעם להיכנס לדיונים פילוסופים. סקר עומק שהתקיים באירופה פרסם לפני חודשיים נתונים מדהימים. 50% אמרו שהאנטישמיות היא בעיה של היהודים ו-30% אמרו שהם לא יודעים דבר על השואה. זה נושא שצריך להיות משולב גם בחינוך וגם במדיניות אכיפה נגד התופעה".

אתה יו"ר הסוכנות היהודית, אתה משכנע ומעודד עלייה לארץ?
"יש מאמץ עצום בנוגע לעלייה ואני מדבר בכל מקום על עלייה אך עושה את ההבדל בין לדבר רק על עלייה מאשר להגיע למקום בו קרה אסון ולקרוא ליהודים לעלות לישראל. זו טעות שלא צריך לעשות אותה".