הפרלמנט האיראני ערך ישיבה מיוחדת היום (שלישי) על מנת לדון בהתפטרותו שר החוץ של הרפובליקה האיסלמית, לאחר שהנשיא רוחאני דחה את ההתפטרות של האחרון. ברחוב האיראני הביעו אכזבה מההתפטרות, וחלק מהנשאלים אמרו כי מדובר בפגיעה בדיפלומטיה של איראן. אחד מהנשאלים ברחוב אמר כי "אין לי ספק שהוא התפטר בשל לחץ מצד השמרנים".



נשיא המדינה, חסן רוחאני, דחה את מה שכינה "ההודעות הכוזבות" בכל הקשור לסיבות להתפטרות זריף. בינתיים, ממשיכים לדון ביורשים זריף, בהם עלי לריג'אני יו"ר הפרלמנט, עלי אכבר סאלחי יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן, וכן עבאס עראקצ'י סגן שר החוץ ואמיר עבד אל-להיאן - מקורב של המנהיג הרוחני עלי חמינאי, ומי שאחראי על יחסי החוץ עם העולם הערבי.



כזכור, זריף הודיע על התפטרותו מתפקידו אמש בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו. "אני מתנצל בפניכם שאין ביכולתי להמשיך בשירות וגם על התקלות בשנים האחרונות בתקופתי כשר חוץ. אני מודה לאומה האיראנית היקרה והאמיצה ולבכיריה", כתב. מקור במשרד החוץ של איראן אישר לסוכנות הידיעות פארס את התפטרותו של זריף. לא נמסרה סיבה רשמית להתפטרותו.



ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע התלהבות מהודעת ההתפטרות: "הלך זריף, ברוך שפטרנו. כל עוד אני כאן לאיראן לא יהיה נשק גרעיני", כתב בחשבון הטוויטר שלו.