הלייבור למען חזבאללה: מפלגת השמאל הבריטית דרשה היום (שלישי) מהפרלמנט הבריטי לספק ראיות על מנת להצדיק את הכנסת ארגון הטרור השיעי לרשימת ארגוני הטרור. "על שר הפנים, סעיד ג'אביד, להוכיח כי החלטה זו התקבלה באופן אובייקטיבי וחסר פניות, וכי היא מתבססת על ראיות ברורות וחדשות", אמר דובר המפלגה. 


אתמול הודיעה ממשלת בריטניה על החלטתה להכריז על הארגון השיעי כעל ארגון טרור. לונדון אף החמירה את איסור הפעילות של הארגון בשטחה וקבעה כי גם הזרוע הפוליטית שלו, החברה בפרלמנט הלבנוני, אינה חוקית. 
 
המהלך הגיע בעקבות אזהרות של חברי פרלמנט, לפיהן בריטניה עשתה הבחנה שגויה כשהכניסה את הזרוע הצבאי לרשימת ארגוני הטרור אך לא את הזרוע הפוליטית. 
 
נסראללה. ההחלטה נגד ארגונו הכעיסה את הלייבור. צילום: רויטרס
נסראללה. ההחלטה נגד ארגונו הכעיסה את הלייבור. צילום: רויטרס

ג'אביד הסביר אתמול כי "חזבאללה ממשיך בניסיונותיו לגרום לאי יציבות במצב הרגיש במזרח התיכון, ואנחנו כבר לא יכולים להבחין בין הזרוע הצבאית שלו, שכבר הוצאה אל מחוץ לחוק, לבין הזרוע הפוליטית. בעקבות זאת, החלטתי להכניס את הארגון כולו לרשימת ארגוני הטרור". 
 
בריטניה מצטרפת לארה"ב, קנדה, הולנד. וישראל כמדינות שהכריזו על חיזבאללה כארגון טרור, ללא הבחנה בין הכוח הצבאי שלו לבין המפלגה הפוליטית. גם הליגה הערבית עשתה זאת בנובמבר 2017, בדיון על המעורבות האיראנית במזרח התיכון.