התפטרותו המפתיעה של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, גררה גינויים מצד הרחוב הפרסי, תמיכה מצד ראש הממשלה נתניהו ו"ביטול" בטענת "הודעות כוזבות" מצד מנהיג הרפובליקה האיסלמית, חסן רוחאני. כדי לדבר על הנושא, הגיע האלוף במיל' עמוס ידלין לתוכניתם של פרופ' אריה אלדד ובן כספית ב-103FM ואמר: "זריף דיבר יוצא מן הכלל ואולי כדאי שנשכור אותו כשר החוץ של ישראל. לא סתם נתניהו בירך על לכתו, כי הוא נתן לו פייט". 

עוד אמר ידלין כי: "מי שקובע בסופו של דבר זה המנהיג העליון, חמינאי, ולכן אין כאן שינוי דרמטי. זריף נפגע מהעובדה שלא הוזמן לפגישה עם אסד וזה כנראה הקש ששבר את גב הגמל. הוא קיווה שהסכם הגרעין יציל את איראן. מאז שטראמפ פרש מההסכם הוא מנסה להציל אותו והוא הרגיש שאין לו לאן ללכת, לכן עזב".

"האיראנים מחפשים איך להגיב לעובדה שהאמריקאים יצאו ההסכם והטילו סנקציות" הוסיף האלוף במיל', "הם לא רוצים קטטה כי יאבדו לא רק את האירופאים אלא גם את הסינים, אבל הם כן רוצים להצביע לעולם שזה לא יכול להימשך כך. הם ינצלו כל מיני תחומים אפורים בהסכם ויעשו הפרות קטנות שלו במקומות בהם ירגישו שהאירופאים לא יצטרפו לאמריקאים".

זו פעם ראשונה שאסד הגיע לטהרן להתחבק עם אלו שהצילו אותו. המלחמה נגמרה?
"ממש לא נגמרה. המלחמה הוכרעה לטובתו, למרות שפעמיים היה על סף תבוסה. עם זאת הלחימה תימשך עוד הרבה זמן".
 

מה דעתך על ביקורו של ראש הממשלה ברוסיה?
"האינטרס הראשי של רוסיה הוא שיקום ועיצוב של סוריה. קשה להם עם הטורקים ועם העזיבה האמריקאים ואפילו ההתנגשות בין ישראל ואיראן. ראש הממשלה נתניהו כבר ביקר פעמים רבות ברוסיה וזה יהיה הביקור הראשון שיתחיל באווירה לא פשוטה".

בגלל המטוס רוסי?
"בהחלט. נהרגו שם 15 רוסים".
 
אבל הסורים הרגו אותם ולא אנחנו.
"אמת, אבל מדובר בהרגל ישן. כשדברים רעים קורים - מאשימים את היהודים. הרוסים ינסו לעצב את כללי הפעולה האסטרטגית, כשרה"מ יבקש להרחיק את האיראנים והם ישיבו לו שהם גם לא רוצים וגם לא יכולים. בנוסף, ידונו על המנגנון שאפשר לנו את התקיפות הישראליות. מאז הפלת המטוס התקיפות הישראליות הן מאוד מדודות, בהיקף קטן ומתמקדים במיוחד בדרום סוריה".
 
מה אתה יודע על דיל המאה שקושנר מדבר עליו? אתה חושב שזה יוגש אי פעם?
"כן. הדיל כנראה יוגש בין הבחירות להקמת הממשלה במטרה להשפיע. אני לא יודע איפה יציירו את הגבולות ואיזה הסדרים יציעו אך אני יודע שאין סיכוי להסכם קבע בעתיד הקרוב. המרחק בין העמדות הישראליות לפלסטיניות הוא רחוק ולא חשוב איזה תוכנית תוצע. קושנר דיבר לראשונה על כך שיאחד את ההנהגות הפלסטיניות בעזה ורמאללה, הערבים עובדים על האיחוד הזה כבר 11 שנה ונכשלים פעם אחר פעם. האם האמריקאים יצליחו לאחד את הפלסטינים כדי שיסכימו להסכם עם הממשלה? אין סיכוי. יש כאן כוונות טובות ורצון להצליח איפה שאחרים נכשלו אך בסוף כולם יחזרו למהלך עצמאי והסדרי מעבר ארוכי תווך ולא דברים שבלתי ניתנים לביצוע. אולי גם הפלסטינים יסכימו לבוא – אם לא, לא ישאלו אותם".