בעקבות הפרסום במעריב, ולאחר פתיחת חקירות המשטרה ומלמ"ב בפרשת חברת אירונאוטיקס, שלח לאחרונה בכיר לשעבר בתעשיות הביטחוניות מכתב למבקר המדינה, בו הוא מתריע משחיתות, לכאורה, בעסקת רכישת החברה על ידי רפא"ל. לדברי הבכיר, העלאת ההצעה של רפא"ל ל-850 מיליון שקלים תמורת רכישת חברת ייצור המל"טים תמוהה, זאת לנוכח התדרדרות שווייה בעקבות פתיחת החקירה. 


 


כזכור, המנהלים הקודמים של החברה, כך על פי הודעת הפרקליטות, הואשמו וכעת מחכים לשימוע. הם חשודים בעבירות על חוק ייצוא ביטחוני, כאשר בנוסף מתקיימת חקירה נגד החברה על ידי הרשות לניירות ערך, בסוגיית הונאה ומניפולציה במניות.



במהלך החקירה החל העניין ברכישתה בקרב רפא"ל והתעשייה הצבאית. כתוצאה מהתחרות הבלתי מוסברת בין שתי החברות הממשלתיות, שמתעניינות בחברה פרטית, עלה הערך של החברה, על חשבון הציבור ל-850 מיליון שקלים. 

בשלב זה נכנס לתמונה איש העסקים אהרון פרנקל, שהחליט לרכוש המניות של החברה, שהיו בשפל באותה עת בבורסה. בסופו של דבר רפאל קנתה את החברה. איש מערכת הביטחון לשעבר כתב, כאמור, מכתב תלונה למשרד הביטחון, לגורמים נוספים ולמבקר המדינה, וביקש שיבדקו את כל ההתנהלות בנושא החקירה. 
 
תגובת רפא"ל, כפי שהובאה בחדשות 13: "מדובר במהלך אסטרטגי בעבור רפאל. כל התהליך נעשה כדין ובצורה שקופה אל מול מחזיקי העניין. דירקטוריון החברה אישר פה אחד את העסקה בכל שלב וכן מלווה ותומך בצורה מלאה במהלך".