עוצמה יהודית בדרך לוועדה לבחירת שופטים?הדיל שנרקם בין הליכוד, לבין מפלגות הימין, הבית היהודי-האיחוד הלאומי ומפלגת עוצמה יהודית, הכיל בתוכו הבטחות שלא נוגעות אך ורק לקואליציה, כך נחשף היום (שלישי). בהסכם נכתב כי: "היה והבית היהודי-האיחוד הלאומי יהיו בקואליציה, ואילו עוצמה יהודית תהא באופוזיציה, מוסכם כי הבית היהודי-האיחוד הלאומי יפעלו לבחירת נציג עוצמה יהודית כנציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים".



ככל הנראה, במסגרת ההסכם, הנציג מטעם עוצמה יהודית בוועדה לבחירת שופטים יהיה עו"ד איתמר בן גביר, או ד"ר מיכאל בן ארי. בניגוד לעבר, שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, האמון על ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21, הורה לפרסם את כל ההסכמים הפוליטיים שנחתמו עד עתה, כולל ההסכם שנחתם בין מפלגות הימין, ושריון סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, כמועמד ריאלי מרשימת הליכוד לכנסת.



בתוך כך, הגורמים הרלוונטיים מבהירים שראש הממשלה לא היה מעורב בפרט הזה, ובכלל בהבנות שנרקמו בהסכם בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי לעוצמה יהודית. יודגש, שבהסכם בין הצדדים לא קיימת התחייבות מצד אי אילו מהגורמים, אלא רק הבטחה לפעול בנושא.


חברת הכנסת ממפלגת העבודה, רויטל סויד, בתגובה להסכם בין מפלגות הימין: "בשביל הישרדות פוליטית נתניהו מוכר את הוועדה למינוי שופטים לנוער הגבעות, ומנסה לגרור את המדינה ואת מערכת המשפט לביב שממנו הוא מנסה לצאת".