מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, העיד היום (רביעי) בפני ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, וכינה את הנשיא "נוכל", "גזען" ו"רמאי". כהן אמר כי הוא ימסור מסמכים שיגבו את טענותיו. לפי דיווח ב-CNN, מדובר בין היתר בצ'ק על סך 35 אלף דולר שעליו חתום הנשיא. עורך דינו לשעבר של הנשיא יטען, ככל הנראה, כי מדובר בדמי השתיקה שהמנהיג האמריקאי היה אמור לשלם לסטורמי דניאלס. 
 
כהן, פרקליטו האישי של טראמפ לשעבר שהפך למתנגדו הפוליטי, טוען בעדותו כי טראמפ שמע ב-2016 ממקורבו רוג'ר סטון כי האתר וויקיליקס מתכנן לפרסם אימיילים של המפלגה הדמוקרטית "שיגרמו נזק לקמפיין של הילרי קלינטון". כהן יאמר כי טראמפ השיב: "זה יהיה נפלא, לא?". באימיילים שפורסמו נחשף כי ועד המפלגה הדמוקרטית שיתף פעולה בפריימריז עם קמפיין קלינטון נגד הקמפיין של ברני סנדרס.



עורך הדין לשעבר אמר גם כי הנשיא ציפה ממנו לשקר על המשא ומתן שקיים ברוסיה על הקמת מגדל טראמפ במוסקבה בזמן מערכת הבחירות, אך כי לא הורה לו על כך במפורש. "טראמפ לא אמר לי ישירות לשקר לקונגרס. לא כך הוא פועל. בזמן שניהלתי משא ומתן עבורו ברוסיה, הוא הסתכל לי בעיניים ואמר כי אין לו עסקים ברוסיה ואז יצא לשקר לעם האמריקאי", אמר כהן. 

 
דיווח בחודש שעבר באתר באזפיד טען כי התובע המיוחד רוברט מולר השיג ראיות לכך שטראמפ הנחה את כהן לשקר לקונגרס, אך דוברו של מולר הכחיש מאוחר יותר את הטענה.
 
כהן יציג מספר טענות חמורות על טראמפ, בהן כי הוא אמר ש"השחורים לא יצביעו לו לעולם מפני שהם טיפשים מדי". עדותו של הפרקליט לשעבר תתרחש בזמן הפסגה השנייה של הנשיא טראמפ עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בווייטנאם. 
 
"זה מצחיק שמישהו יאמין לשקרן מורשע כמו מייקל כהן וזה פתטי לראות שנותנים לו עוד הזדמנות להפיץ את שקריו", אמרה דוברת הבית הלבן שרה סנדרס. כזכור, כהן הודה בשנה שעברה בכך ששיקר לקונגרס, בהפרת חוק מימון מפלגות ובפשעים כלכליים. הוא צפוי להיכנס לכלא במאי הקרוב ולהתחיל לרצות שלוש שנות מאסר, בעקבות הרשעתו.  
 
"ביקשתי מהוועדה הזו לדאוג לכך שהמשפחה שלי תהיה מוגנת מפני איומים נשיאותיים, וכי הוועדה תהיה רגישה לשאלות הנוגעות לחקירות המתמשכות. תודה על עזרתכם ועל ההבנה שלכם", אמר כהן בפתח דבריו, והוסיף: "אני כאן בשבועה כדי לענות על שאלות הוועדה בכנות, ולהציג לעם האמריקני את מה שאני יודע על הנשיא טראמפ".
 
"אני מזהה שכמה מכם עשויים לפקפק ולהתקוף אותי על אמינותי", המשיך כהן. "מסיבה זו שולבו בפתיחת מסמך זה מסמכים שאינם ניתנים לערעור, הכוללים מידע מדויק ואמיתי. 
 
הוא הוסיף כי "אף פעם לא דימיינתי, כשקיבלתי את העבודה אצל טראמפ ב-2007, שהוא ירוץ לנשיאות וישגר קמפיין של שנאה וחוסר סובלנות, ויצליח לנצח. אני מצטער על היום שבו אמרתי כן למר טראמפ. אני מצטער על כל העזרה והתמיכה שנתתי לו לאורך הדרך. אני מתבייש בכישלונות שלי, וקיבלתי על עצמי את האחריות. אני מתבייש בחולשה שלי ובנאמנות שלא במקומה, ועל הדברים שעשיתי בשביל טראמפ במאמץ להגן עליו ולקדם אותו. אני מתבייש שבחרתי לקחת חלק בהסתרת מעשיו האסורים של מר טראמפ במקום להקשיב למצפוני".
 
"אני מתבייש כי אני יודע מי הוא מר טראמפ", הסביר עורך דינו לשעבר של הנשיא, שקבע: "הוא גזען, הוא נוכל, הוא רמאי".