הצהרת תובע תוגש היום (רביעי) בבית משפט השלום בירושלים נגד ולרי סאקוביץ' בן ה-64, בחשד לרציחתה של ורדית בקרקנוט ז"ל בשנת 1993 ביער אשתאול. במשטרה יבקשו להאריך את מעצרו לשם הגשת כתב אישום בימים הקרובים.

במהלך החודשים האחרונים חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ביצעו מגוון פעולות חקירה סמויות, ובעקבות הצלבתן יחד עם ראיות וממצאים שאותרו בשנת 1993 בזירת הרצח, נרשמה פריצת דרך משמעותית בתיק החקירה שהובילה לאיתור זהותו של החשוד ברצח.
חוקרי המשטרה כאמור איתרו ועצרו את החשוד סאקוביץ כשהוא מתגורר בהוסטל במרכז ירושלים, וזאת לאחר ששהה בחו"ל מזה 23 שנים ושב ארצה בשנת 2018. 

ורדית בקרקנוט. צילום: מוטי קמחי
ורדית בקרקנוט. צילום: מוטי קמחי


מעצרו של החשוד התאפשר בעקבות מידע שהגיע לידי חוקרי ימ"ר ירושלים, בעקבותיו הם הגיעו להוסטל בו שהה, ונטלו דגימות רוק ממנו וכמעט מכל יושבי ההוסטל על מנת שלא לעורר חשד ולמנוע אפשרות לשיבוש חקירה. שבוע לאחר מכן הגיעו התשובות מהמעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה, מהן עלה כי נמצאה התאמה בין הדגימה שנלקחה מסאקוביץ' לבין ממצאים שנאספו מזירת הרצח ביער אשתאול.
 
נכנסה לרכב ונעלמה
 
הרצח של בקרקנוט, סטודנטית בת 27, התרחש ב־30 בנובמבר 1993. גופתה של בקרקנוט נמצאה ביער אשתאול הסמוך לבית שמש עם סימני אלימות על גופה וחשד לאונס. היא הייתה סטודנטית לצילום ב"קמרה אובסקורה" והתגוררה בקריית ענבים.
 
ביום הרצח היא סיימה ללמוד בסביבות 16:30, ולפי עד ראייה התיישבה עם אשה נוספת במסעדה הסמוכה למוסד החינוכי בו למדה. המשטרה לא הצליחה לאתר את אותה אלמונית.
 
 באותו יום הנרצחת חרגה ממנהגה ולא שבה לביתה במונית שירות. היא נראתה בחיים בפעם האחרונה לאחר מכן כאשר המתינה לטרמפ בטרמפיאדה ליד גשר לה גארדיה, היא נראתה עולה על רכב מסוג סובארו לגאסי .
 
לאחר יומיים של חיפושים שבהם נעדרה, התגלתה גופתה העירומה למחצה מוטלת ביער סמוך לירושלים. לאחר בדיקה משטרתית נתגלה כי היא נאנסה עוד בטרם נרצחה.