השר לשעבר ומספר 5 בליכוד, גדעון סער, התייחס היום (רביעי) בכנס השלטון המקומי לסרטון של הליכוד אמש, בו הוצגה תמונה של קברי חללי צה"ל. "טעות חמורה בשיקול דעת וסתירה חזיתית לערכי המפלגה", אמר השר לשעבר. סער הוא למעשה איש הליכוד היחיד שהגיב עד כה לסערה בעקבות הסרטון.


כזכור, בעקבות גינויים חריפים הורה אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר מערוץ הליכוד טי.וי סרטון תעמולה שבו נראה הרמטכ”ל לשעבר ומועמד כחול לבן לראשות הממשלה, בני גנץ, על רקע חלקת קברים בבית עלמין צבאי, לצד הכיתוב “גנץ זה שמאל, שמאל זה מסוכן”. “אנו אומרים שגנץ זה שמאל. מה הבעיה בזה? כל ממשלות השמאל לקחו הימורים... עוד ועוד אלימות, עוד ועוד הרוגים, זאת המשמעות של שלטון שמאל”, נאמר בתשדיר על רקע תמונות של פיגועי התופת שהיו בעבר. “גנץ כמובן לא יגיד את זה. הוא האדם הראשון שרץ לראשות הממשלה בלי לומר במה הוא מאמין. לרשימה שלו ליקט גם שמאלנים וגם עלי תאנה ימנים”, נאמר בסרטון התעמולה.

“ולמה גנץ מסתיר? כי הציבור הישראלי כבר הבין מה המשמעות של ממשלת שמאל ולא מוכן להיות שפן ניסויים במחיר של מאות הרוגים. אז מנסים להסתיר ולטשטש. אבל הציבור לא טיפש. גנץ זה שמאל ושמאל זה מסוכן”, נאמר בשידור, כשעל המסך תמונתו של גנץ על רקע קברים בחלקה צבאית.
פרסום הסרטון גרם לסערה ברשתות החברתיות ועורר גל גינויים במערכת הפוליטית. מכחול לבן נמסר: “חיילי צהל שנפלו בקרב ובני משפחת השכול לא דמיינו שראש ממשלה ישתמש בהם לסרטוני קמפיין פוליטי. לך תתנצל בפני המשפחות מיד, או שהכתם הזה ילווה אותך כל חייך. תתבייש, נתניהו”.

סרטון הליכוד נגד גנץ

 
יו”ר העבודה אבי גבאי אמר: “‏עד כאן ביבי. לחלקות הצבאיות אתה לא מכניס את הטינופת שלך. תתנצל בפני גנץ והמשפחות”. שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון מכחול לבן גינה אף הוא את המעשה ואמר: “נתניהו ממשיך לרסק את ישראל. אסור, פשוט אסור, שזכרם של חללי מערכות ישראל וכבוד משפחת השכול, המאחדים את כולנו מאז ומתמיד, יהיה כלי בקמפיין פוליטי, גם כשמצבו המשפטי והציבורי של נתניהו קשה. נתניהו מחריב את הממלכתיות על מזבח ההישרדות. חרפה כזו עוד לא ראינו. די, הגיע הזמן למנהיגות אחרת”.
 
במרצ אמרו בתגובה לסרטון הליכוד בבית העלמין: ״לנתניהו ולימין כבר אין גבולות. מי שהצניח את הכהניסטים לכנסת, עכשיו גם מעז לשחרר לאוויר סרטון מחלחל בכיכובו של האיש שרק השבוע הצדיק את הרוצח גולדשטיין״. לגינויים הצטרף גם יו”ר יד לבנים אלי בן שם: “מדובר באירוע חמור שפגע ברגשות המשפחות השכולות. הניחו לנו, הניחו לילדים שלנו. הוציאו את חיילי צה”ל מהשיח הפוליטי. אם יש בישראל עוד פרה קדושה אחת, ראוי לשמור עליה ולא לרמוס אותה באופן בוטה וציני. ממלכתיות הפכה למילה מגונה, אני לא מבין מי הגה במוחו הקודח סרטון שכזה״, אמר.
 
את הסרטון השערורייתי הגיש איש הימין אבישי עברי. בתגובה לביקורת שנמתחה עליו צייץ: “חברים שלי שוכבים מתחת לאבנים האלה בגללכם, חלקם נפלו שלא לצורך בגלל הפנטזיות שלכם. ואם אצליח להציל אפילו נפש אחת מליפול חלל על מזבח ההזיות שלכם, זה שווה לי הכל”. בעקבות הגינויים מיהרו בליכוד לפעול למזעור הנזקים והודיעו: ”האחראים לשידור הליכוד טי.וי. אמש הושעו עד להודעה חדשה”. גם נתניהו מיהר לפרסם הודעה, ובה נאמר: “מיד כשדווחתי על טעות העריכה המצערת שנעשתה במטה הליכוד, הנחיתי להסיר את התמונה, לתחקר את האירוע ולנקוט צעדים נגד האחראים לתקלה. כאח שכול שב־43 השנים האחרונות עולה לקבר אחיו בהר הרצל, אני מבין היטב את כאב המשפחות”.