עופר/ה צעיר/ה נולד/ה בפארק עמק הצבאים בירושלים, לפני שבועיים, ביום האהבה. למרות שחלפו מאז 13 יום, עדיין לא יודעים אם העופר\ה הוא בן, או בת. העופר/ה החדש/ה, שמינו עדיין לא ידוע, נולד/ה למרקורי, ולו/לה שתי אחיות, בשם אלן ומאיה. "כרגע הוא מתלווה לאימו ומכיר אילו צמחים ראויים למאכל", מסבירים בחברה להגנת הטבע, המנהלים את הפארק, בו יש כבר 36 צבאים.

ולנטיינ'ס דיי, שמאופיין בזוגות מאוהבים שחוגגים את אהבתם, חלונות ראווה שמוצפים בממתקים, דובונים, כרטיסי ברכה והמון לבבות אדומים, הוא מעכשיו גם יום הולדתו/ה של עופר/ה חדש/ה, שהצטרף/ה לעדר הצבאים בפארק עמק הצבאים שבירושלים, השייך לעירייה, ומנוהל על ידי החברה להגנת הטבע.
במבי בירושלים. צילום: חיים זזק


פארק עמק הצבאים בלב ירושלים, הוקם בשטח פתוח המתפרס על 250 דונם, בין השכונות קטמונים, גבעת מרדכי והולילנד, אחרי מאבק ציבורי חסר תקדים, נגד הקמת שכונה במקום. לדברי המרמן סולר, ישנם כרגע בפארק 36 צבאים. "התחלנו מעופרה אחת בלבד והבאנו עוד 11 מהשבי, שעברו ועדיין עוברים תהליך שיקום. לשמחתנו, עדר הצבאים שבעמק גדל בצורה יציבה. הקהל הרב המגיע למקום נחשף לבעלי החיים, פוגש צבאים במהלך הביקור בעמק ולומד על האיומים עליהם. אנו מקווים שהולך ומתקרב היום, בו ישוחרר לטבע צבי שנולד בעמק", היא מוסיפה.

לקראת סוף אפריל, בין 21-25.4.19, יתקיימו בפארק פעילויות אביב ויצוין יומולדת 4 לאתר הטבע העירוני הגדול בישראל, במסגרתו תתקיים בחירת שמות לעופרים החדשים שנולדו השנה וייערכו סיורים והפעלות משחקים. בנוסף, החל מיום שישי הקרוב (29.2.19) תתקיים בעמק הצבאים תחרות צילום הפרפרים הגדולה, במסגרת שבוע הטבע העירוני של החברה להגנת הטבע. 
"אני מזמינה את כולם לפרסם תמונות של פרפרים בעמוד הפייסבוק שלנו - "פארק עמק הצבאים" - ולהתעדכן בפעילויות המתוכננות. התמונות היפות ביותר יזכו את הצלמים בפרסים", מסכמת המרמן סולר.