מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר הפציצו הלילה (רביעי) מספר יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס במרכז רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לפגיעה שהתרחשה בבית ביישוב בעוטף עזה, כאשר בלוני נפץ שהופרחו מהרצועה התפוצצו ככל הנראה באוויר. עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד תופעות אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה ולכל ההשלכות מפעולות הטרור שמקורן ברצועת עזה".

מוקדם יותר הערב אישרו בדובר צה"ל כי "מדובר בזר בלונים שנשא עצם חם מדרום הרצועה לשטח ישראל, וכן כי העצם ככל הנראה התפוצץ באוויר". גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, מסר בתגובה לאירוע: "בלוני הנפץ והתבערה הם טרור לכל דבר והערב אנו מתמודדים עם עליית מדרגה של טרור זה. תושבי אשכול גילו אורך רוח מופתי ואפשרנו לקובעי המדיניות ולצבא למצות דרכי טיפול במיגור הטרור על יישובינו. לא נשלים עם המציאות הזאת ואנו מצפים לפתרון מיידי שיבטיח שקט ארוך טווח". 

כזכור, לפני כשבוע תקפו כלי טיס של חיל האוויר עמדת חמאס בדרום רצועת עזה, וזאת בעקבות שיגור בלוני תבערה לעבר אזורי עוטף הרצועה. בימים שלפני כן שוגרו מכיוון רצועת עזה בלוני תבערה, וזאת אחרי תקופה ארוכה של הפסקה בתופעה. רק היום פתח מאבטח בגן ילדים לעבר צבר בלונים שעל פי החשד שוגר מרצועת עזה.



במהלך חודשי הקיץ שעבר, וכחלק מהמהומות בגדר הרצועה, שיגרו הפלסטינים אלפי בלונים, עפיפונים וכלי טיס נוספים הנושאים עליהם חומרי תבערה, מתוך מטרה לגרום לנזק ולבהלה בעוטף עזה. אמנם כתוצאה משיגור הבלונים לא היו נפגעים בנפש, אך נשרפו עשרות אלפי דונמים של שטחי חקלאות וחורש טבעי, תוך גרימה לנזק כלכלי רב, ולנזק לצומח ולחי בעוטף עזה.



בחודשים האחרונים, לאחר הסכם העברת הכספים מקטאר לרצועת עזה, פסק השימוש בבלוני תבערה וההפגנות סמוך לגדר המערכת הצטמצמו, אך לפני מספר ימים הודיעה קטאר כי בכוונתה להפסיק להעביר כספים לרצועה, ובימים הקרובים שוב החלו שיגורי בלוני תבערה לשטח הארץ.