נאווה רון ג'ייקובס, שהאשימה את יו"ר כחול-לבן בני גנץ בהטרדה מינית בפוסט שהעלתה בפייסבוק, התראיינה הבוקר (חמישי) לראשונה בגלי צה"ל. בראיון לתוכניתם של אודי סגל וקרן מרציאנו, ג'ייקובס אמרה כי היא עומדת מאחורי טענתה, לפיה גנץ חשף בפניה את איבר מינו לפני כ-40 שנה, כשלמדה בפנימיית הכפר הירוק. היא אמרה כי חלתה בפיברומיאלגיה, מחלת כאב כרונית, בעקבות החוויה. 

"בטח שאני עומדת מאחורי הפוסט הזה, אני עומדת מאחורי כל מילה שם. הייתי בערך בת 14, ירדתי לרפת אהבתי חיות פתאום הוא הגיח משום מקום והוריד את המכנסיים שלו והיה לו מבט שנהפך לחיה כאילו נכנס בו עוד גוף. זה פשוט ריסק אותי, הייתי ילדה צעירה בא עוד בחור ומשך אותו פשוט נשארתי שם מושפלת. מכל מה שעברתי נהייתה לי מחלה שנקראת פיברומיאלגיה".

כשנשאלה מדוע חיכתה 40 שנה לספר את סיפורה, אמרה: "אז כשהוא נהיה רמטכ"ל גם הייתי חולה, אבל כשאדם הולך להיות ראש ממשלה. לא עקבתי אחריו כל כך, כשמדובר בהטרדה מינית אתה לא יודע כמה זה מתפרץ חזק. רק כשאדם אתה חווה את זה על עצמו, הייתי ילדה צעירה זה היה לפני 40 שנה. זה העיתוי שהתמונות שלו בכל מקום". 
המתלוננת אמרה כי לא שיתפה איש במשך השנים מפני שהתביישה. "במה לשתף? בבושה הזאת תגיד לי אתה במה? כשהוא התחיל לרוץ בבחירות יש לי חברה טובה ששיתפתי אותה יהודית יחזקאל ועוד חברה", אמרה ג'ייקובס. "בתוך עצמי התביישתי ואני לא צריכה להתבייש, אני הקורבן פה. אני צריכה לתבוע אותו. אני אעמוד עם האמת שלי גם אם אעמוד לבד. הוא הרס לי את החיים נכנסתי לחרדה, זה לא עזב אותי. יש לי חרדות יש לי פיברומיאלגיה.  מה יש לי פה לשקר? יצאתי עם הפנים שלי, זה עוד הטרדה למרות שאני קורבן".

"רציתי למחוק את התקופה הזאת מחיי"

"אני עובדת בתחום הקולנוע, אני חיה בניו יורק משנת 80'. אחת הסיבות שעברתי לפה זה בגלל בני גנץ רציתי למחוק את התקופה הזאת מחיי", הוסיפה. "הוא לא נגע בי. בא בחור גדול, בן אדם מתפשט שם לך את הזה מול הפרצוף במבט מפחיד. אם לא היה בא בחור ומושך אותו לא יודעת מה היה קורה שם. לא יודעת מיהו, אותו אני לא זוכרת. הוא גם צחק".
אודי סגל שאל את המתלוננת על פוסט מוקדם יותר שהעלתה, בו שאלה האם בנות שלמדו בכפר הירוק חוו הטרדה מינית מידי גנץ. "לא רציתי  להיחשף אז אבל העליתי פוסט כדי לדעת אם יש עוד בנות. אז מרחתי את זה. אדם שעובר חוויה כזאת מינית מגבר, אתה כבר לא יודע איך ומה זה פשוט קשה, קשה מאוד. נכון שזה קרה לפני 40 שנה אבל לי זה כמו 4 ימים", אמרה ג'ייקובס.

"ומה לתפוס טרמפ? אני אדם מוכר בארה"ב מה חיפשתי? טרמפ לאן? אני אפילו לא רוצה לדבר עם כתבים, טרמפ למה? אתה צריך להתבייש להגיד לי דבר כזה אם יש לך בנות תתבייש לך", אמרה המתלוננת לסגל וסירבה לקבל שאלות נוספות ממנו. היא הוסיפה כי כתבה תגובה בכתבה על גנץ: "כתבתי בציניות 'החבר'ה בכפר הירוק מדהימים' על כתבה שלו. לא יודעת אם עשה זאת לבנות אחרות. הוא בטח זוכר". 

ד"ר קובי נווה, מנהל הכפר הירוק, אמר בתגובה: "ליוויתי את בני בעת שהייתי מדריך בכפר הירוק, וכולם - תלמידים כעובדים - היו תדיר מלאי שבחים לנוכח התנהלותו, מעלותיו ומנהיגותו. יתרה מזאת, בכל שנות התחנכותו של בני בכפר, מעולם לא נשמע, ולו גם בדל של טענה על הטרדה מינית או כל תלונה, מכל סוג שהיא אודות התנהגות בלתי הולמת. אין לי ספק, שמדובר באדם ערכי וישר דרך, שכל התנהגות נלוזה היא ממנו והלאה".

"קשר בין לשכת רגב לג'ייקובס" 

בתוך כך, כחול לבן מסרה בתגובה לחשיפת הקשר בין לשכת השרה מירי רגב לתלונתה של ג'ייקובס: "חשיפת הקשר בין לשכת מירי רגב לתלונת השווא של נאוה גייקובס מחייבת חקירה פלילית מיידית. יום אחרי השימוש בדמם של חללי צהל לצרכי קמפיין נתניהו, מתבהרת עלילת דם נוספת העושה שימוש בקורבנות הטרדה מינית כדי לטפול תלונת שווא תוך ניצול המתלוננת".
 
"גורמי האכיפה מחויבים לשים קו אדום בוהק מול עיניהם של רגב ושותפיה ולהעמידם לדין אם יתברר שהיו שותפים לעלילה. אי אפשר יהיה לטעון שוב שזו טעות של עורכים - יש כאן שיטה של נתניהו-רגב שאין בה שום גבול ושום דבר קדוש למעט הישרדותם הפוליטית. אנחנו מאמינים שהציבור יוכיח להם שנמאס כבר משיטת נתניהו-רגב".

מלשכת שרת התרבות והספורט מירי רגב נמסר: "לפני כחודש נעשתה פנייה מצידה של נאווה יעקבס לעוזרת של השרה, אותה פגשה באקראי בניו יורק. יעקבס לא היתה בקשר עם עוזרת השרה עד לפני חודש עת ביקשה לשוחח עם השרה רגב בנושא אישי הנוגע להטרדה מינית. השרה רגב לא שוחחה איתה והשיבה באמצעות העוזרת שלה, כי עם כל הצער והכאב שבדבר היא מציעה לה לפנות בתלונה לרשויות החוק". 
 
"יעקבס ביקשה מעוזרת השרה שתחבר לה עיתונאית מחדשות 12 כדי לשטוח באוזניה את סיפורה האישי וכך היה. העוזרת והדובר ביצעו את החיבור לכתבת החדשות ומכאן השיח והטיפול בסוגיה נעשה באופן ישיר בין הכתבת ליעקבס בלבד".
 
עוד נמסר מלשכתה של השרה רגב: "במקום לעסוק במהות התלונה והטענות הקשות שמעלה אישה שנחשפה בשמה ובתמונתה וסיפרה את סיפורה האישי בכאב, יש מי שמחפש את דרך הגעת הסיפור לתקשורת. דווקא הדרך בה הסיפור יצא לעולם מלמד יותר מכל האותנטיות של הפונה ועל סערת הרגשות שהיא מצויה בה. חבל שגנץ מתגולל על האישה ומאיים עליה בתביעות משפטיות. לו הדברים היו מתרחשים בצד אחר של המפה הפוליטית לבטח הדברים היו זוכים להד וסיקור תקשורתי אחר".
 
"היכן ארגוני הנשים, העיתונאיות, חברות הכנסת מהשמאל שהן תמיד הראשונות להשמיע את קולן בתלונות על הטרדות מיניות. איפה מירב מיכאלי, שלי יחימוביץ' ומיקי חיימוביץ', מדוע קולן לא נשמע?״.