מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד פרסמה היום (חמישי) את מצע המפלגה ובו התחייבות להחיל את הריבונות הישראלית בשטחי C. בפרק הנוגע להתיישבות נכתב במצע כי "אנו מתנגדים למסירת שטחי ארצנו ולהקמה של מדינה פלסטינית בלבה של ארץ ישראל. אנו דוגלים בערך ההתיישבות בכל חלק מארץ ישראל לרבות יהודה ושומרון".



עוד נאמר במצע כי הימין החדש יפעל לאימוץ דוח אדמונד לוי בכל הקשור למעמד ההתיישבות ביהודה ושומרון כהחלטת ממשלה. "אנו תומכים בהחלת החוק הישראלי על השטחים שבשליטת ישראל (שטחי C ), שם חיים למעלה מחצי מיליון יהודים וכשמונים אלף ערבים. לערבים אלו תוצע תושבות, אזרחות ישראלית או להמשיך להשתייך לרשות הפלסטינית על פי בחירתם ובכפוף לשיקולי ביטחון".



בנט ושקד כתבו במצע המפלגה כי יתנגדו להרחבת גדר הביטחון וקיבועה כגבול מדיני. "נעמוד על נוכחותם של כוחות צה"ל ביהודה ושומרון משני עברי הגדר. נפעל לתיקון הסכמים בינלאומיים עם ישראל המפלים לרעה את יהודה ושומרון ונתמוך ביוזמות כלכליות ואזרחיות רחבות לטובת כל תושבי יהודה ושומרון, יהודים וערבים כאחד".



לגבי מדיניות הבנייה בירושלים וביהודה ושומרון נאמר כי "זכותה של ממשלת ישראל וחובתה לאפשר בה בנייה חופשית. לצערנו מזה כעשור הבנייה מוגבלת מאוד בשל לחצים בינלאומיים".



המפלגה מתחייבת במצעה לפעול לחידוש הבנייה בירושלים ולמימוש הפוטנציאל של גבעת המטוס, הר חומה, פסגת זאב, עיר דוד ושכונות נוספות, וזאת על מנת להביא להגירה חיובית לעיר וכדי לחזק את היריבות הישראלית בה.



הימין החדש גם יפעל לבנייה חופשית ביהודה ושומרון, דבר שיאפשר לדבריהם להכפיל את האוכלוסיה היהודית באזור ויוביל להורדה דרמטית של מחיר הדיור בישראל.



בתחום משפט וממשלה מודיעה המפלגה כי תמשיך ב"מהפכת הריסון המשפטי" שהובילה שרת המשפטים איילת שקד ותחוקק את פסקת ההתגברות המגבילה את האפשרות לפסילת חקיקה ראשית של הכנסת ואיסור מפורש על דיון בחוקיותם של חוקי יסוד.



כמו כן, תפעל המפלגה לעגן את פעילותו של מוסד היועץ המשפטי לממשלה באמצעות הסמכה מפורשת בחקיקה ראשית. החוק החדש יסדיר את דרכי התנהלותו, אחריותו וחובותיו של מערך הייעוץ כלפי הממשלה.



בתחום ביטחון הפנים מצהירה מפלגת הימין החדש כי "תפעל לייבוש ביצות הוואקום הריבוני והאכיפה הסלקטיבית בצפון הנגב, בגליל ובשטחי יו"ש". כמו כן, תפעל לטרפוד מאמצי הרשות והאיחוד האירופי לקביעה פיראטית של עובדות בשטח.