בשנה אחרונה עולם התרבות הישראלי חווה סערה גדולה סביב "חוק הנאמנות בתרבות" אותו ניסתה שרת התרבות מירי רגב להעביר. החוק שנועד לתת למשרד התרבות סמכות לעצור מימון לגופים שלשיקולו מקיימים פעילות החותרת תחת המדינה וסמליה, עורר את חמתם של אמנים רבים שטענו כי הוא עלול לפגוע פגיעה קשה בחופש הביטוי. היום (חמישי) רגב השתתפה הבוקר בוועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2019.



השרה רגב חתמה יחד עם יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס על אמנה לשיתוף פעולה בין מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות לבין מועצת ארגוני הילדים והנוער בישראל במעמד ראש מועצה אזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג' ומנכ"ל מועצת ארגוני הילדים והנוער, שלומי קסטרו. בנוסף הוענק במושב פרס יחידת נוער מצטיינת לשנת 2018. "סוגיה אחת בלבד הבטחתי לקדם במהלך הקדנציה שלי ולא הצלחתי. שנתיים וחצי עמלתי על חוק שקוראים לו בתקשורת 'חוק נאמנות בתרבות', החוק הזה אומר שתקציב ציבורי לא יממן מוסדות תרבות שפועלים נגד מדינת ישראל ועושים דה לגיטימציה למדינת ישראל וחייליה".



השרה סיכמה את פעילותה במשרד התרבות בשיתוף עם מרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות בישראל שאפשרה לחבר את הפריפריה לעולם הספורט והתרבות והאשימה את ח"כ אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון בכך שהחוק שקידמה – חוק נאמנות בתרבות לא עבר בממשלה האחרונה.



"הצלחתי להעביר את החוק בקריאה ראשונה ובממשלה אבל שבועיים לפני פיזור הכנסת, אביגדור ליברמן החליט להצביע נגד החוק יחד עם הסיעות הערביות ולאחר מכן הצטרף אליו כחלון שמדבר היום על היותו ימני אבל אמר שלא יצביע בעד החוק הזה", הוסיפה השרה. "לכן לצערי לא העלינו את החוק להצבעה כי ידענו שלא יעבור בגלל ליברמן ובגלל כחלון. נצביע על החוק הזה בקדנציה הבאה, לא משנה באיזה תפקיד אני אהיה, החוק הזה יהיה, מדינת ישראל ותקציב ציבורי לא יממן הסתה נקודה".




על האמנה והפעילות לצדק חברתי במשרד התרבות הוסיפה השרה: "רוצה להודות לך חיים על ההזדמנות להיות כאן במעמד של חתימת האמנה בין המרכז לשלטון מקומי למועצת ארגוני הילדים והנוער בישראל. זה מחזיר אותי לימים בהם התנדבתי במד"א והובלתי את עיר הנוער בקריית גת. את המהלכים המהפכניים שעשינו בענייני צדק חברתי שהתבטאו בהנגשה של תרבות בספורט בדגש על הפריפריה גם אצל החרדים והערבים גם שני שרים אחרי לא יצליחו לקלקל. אני בטוחה שראשי הרשויות יעמדו על כך שהמהפכה שעשינו בתרבות ובספורט תמשיך בשטח בהמשך".



ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2019 המתקיימת זו השנה השלישית באקספו תל אביב (גני התערוכה), עומדת השנה בסימן ניהול ערים חכם וחדשנות אורבנית. מדובר באירוע שיא השלטון המקומי , שמאחד את כל צמרת מדינת ישראל והצמרת המוניציפלית תחת קורת גג אחת.