קבר אחים שהכיל את גופותיהם של עשרות בני אדם, ככל הנראה יזידים שנחטפו על ידי ארגון "המדינה האסלאמית", נמצא היום (חמישי) בשטח שנכבש לאחרונה על ידי הכוחות הכורדים. הקבר נמצא בכפר בארוז, המעוז האחרון של ארגון דאעש ליד הגבול העיראקי , אמר לרויטרס הבכיר הכורדי עדנאן עפרין. "הם נטבחו", אמר. "לרובם ערפו את הראש".

עפרין הוסיף כי רבים מההרוגים הם נשים. ארגון הטרור חטף אלפי נשים יזידיות ב-2014, כאשר השתלט על שטחים נרחבים בצפון ומרכז עיראק. הנשים הוחזקו כשפחות מין על ידי אנשי דאעש. מנהיג דאעש אבו באקר אל-בגדאדי הכריז ב-2014 על ח'ליפות אסלאמית, שבשיאה כללה כשליש משטח עיראק וקרוב למחצית משטח סוריה.

ארגון הטרור איבד מאז את בירתו, העיר העיראקית מוסול, ואת העיר הסורית ראקה ב-2017. לאחר ההשתלטות על ראקה, הכוחות הכורדים המשיכו בהתקדמות וסילקו את המחבלים משטחים נוספים בצפון ומזרח המדינה.
 
כזכור, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח לפני כשבועיים כי כוחות כורדים הנתמכים על ידי הצבא האמריקאי כבשו את המובלעת ליד הכפר בארוז, המעוז האחרון של דאעש בסוריה הנמצא במזרח המדינה. בחודש האחרון נאבקו הלוחמים הכורדים להשתלט על המובלעת ליד בארוז, ממזרח לנהר הפרת ובסמוך לגבול עם עיראק.

נערה יזידית. צילום מסך CNN
נערה יזידית. צילום מסך CNN