לאחר ההכרעה: המלצת היועץ המשפטי לממשלה, שפורסמה היום (חמישי) בה יואשם בכפוף לשימוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתיקים 1,000, 2,000 ו-4,000 בעברות מהפרת אמונים, דרך מירמה ועד שוחד גרם לרעידת אדמה פוליטית ותקשורתית. ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "איש לא מופתע מהודעת היועץ שהגיעה אחרי שלוש שנים של מכבש לחצים אדיר שהופעל עליו על ידי התקשורת, השמאל והפקידות המשפטית, כדי שיגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בכל מחיר – גם כשאין כלום".



עוד נכתב בתגובת הליכוד: "העיקר שזה יהיה לפני הבחירות. מדובר ברדיפה פוליטית. מסע הצייד נגד ראש הממשלה התחיל בניסיון להדביק לו ארבעה תיקי שוחד. כבר עכשיו, עוד לפני השימוע, שלושה מהם קרסו. גם שאר הטענות יקרסו כמו מגדל קלפים כשראש הממשלה יתעמת עם עדי המדינה, יביא עשרות עדים שבאופן תמוה לא נחקרו ויציג את המסמכים והפרוטוקולים שמוכיחים שכל פעולותיו והחלטותיו של ראש הממשלה נעשו כדין".



במפלגת השלטון תוקפים גם את גנץ: "פרסום חד צדדי של הודעת היועץ כחודש בלבד לפני הבחירות, מבלי שניתנת לראש הממשלה הזדמנות להפריך את האשמות השווא הללו, היא התערבות בוטה וחסרת תקדים בבחירות. מטרתה אחת: הפלת ממשלת הימין בראשות נתניהו והעלאת ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ. אסור לתת לזה לקרות".



ממפלגת העבודה הגיבו גם כן, ויושב הראש אבי גבאי שלח מסר ישיר לרה"מ: "תתפטר ושים סוף לבושה הלאומית. נתניהו מבייש את מדינת ישראל. מחריב הכל כדי להציל את עצמו. אזרחי ישראל לא רוצים מנהיגות מושחתת. נתניהו, תתפטר. שים סוף לבושה הלאומית. אל תנהל את הקרב מבית ראש הממשלה". איציק שמולי, מספר שניים בעבודה מסר: "תמו הספינים. נתניהו אמר שלא יהיה כלום כי לא היה כלום ועכשיו מתברר שיש כתב אישום חמור - כי בוצעו עבירות חמורות שעלולות להוביל לכלא".
שר הביטחון לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן, שותפו לשעבר של נתניהו מסר: "במדינת ישראל הגוף היחיד המוסמך לקבוע האם בן אדם אשם או זכאי זה אך ורק בית משפט. חזקת החפות שמורה לכל אדם, גם לראש הממשלה. הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע אינה פסק דין חלוט. לכן מבחינתנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו רשאי להתמודד בבחירות לכנסת כמו כל מועמד אחר".
מאיחוד מפלגות הימין, הבית היהודי-האיחוד הלאומי נמסר: "כל אדם, גם בנימין נתניהו, זכאי עד אשר מוכחת אשמתו ולכן רשימת איחוד מפלגות הימין תמליץ אחרי הבחירות על ראש הממשלה נתניהו כמועמדה להרכבת ממשלת ימין חזקה ויציבה. עם זאת, ולאור ניסיון העבר המר, ברור היום יותר מתמיד שרשימת איחוד מפלגות הימין, היחידה שמחויבת באמת לארץ ישראל, חייבת להיות גדולה וחזקה".
איימן עודה, יו"ר חד"ש-תע"ל: "מקומו של נתניהו בכלא. עוצמות ההסתה שלו נגד האוכלוסייה הערבית, סימון השמאל בישראל כבוגדים, מדיניות ה"הפרד ומשול" והשיסוי בין האוכלוסיות, נועדו כולם להסוות את המדיניות המושחתת שלו". יו"ר מרצ זנדברג: "נתניהו יעמוד למשפט אבל הליכוד והימין שותפים לפשע". ח"כ מיכל רוזין ממרצ מסרה: "זה יום עצוב בהיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית, ודווקא מנקודת שפל זו עלינו להתחיל את תהליך הצמיחה מחדש שישיב את אמון הציבור במערכת הפוליטית ובגופי אכיפת החוק".
תגובת המכון הישראלי לדמוקרטיה להודעת היועץ המשפטי לממשלה בעניין הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד ראש הממשלה: "על ראש הממשלה, שמצהיר שטובת מדינת ישראל והבטחת בטחונה בראש מעייניו, לשקול היטב מה היא טובתה של המדינה: המשך ניהולה בידי מנהיג החשוד בביצוע עבירות פליליות חמורות המצביעות לכאורה על שחיתות שלטונית, או פרישה והתמקדות בניהול הגנתו. מצב בו ראש הממשלה, הממונה על מערכת אכיפת החוק נאבק מולה על חפותו הוא מצב לא רצוי, ויגרום בהכרח לפגיעה של ממש בניהול ענייני המדינה במקביל לניהול הגנתו. על כן לתפיסתנו, הנורמה הציבורית הראויה היא לפעול לפי המלצות ועדת שמגר לפיהן על חבר בממשלה להשעות את עצמו או להתפטר".