לא רק ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הסתבך בפרשות 1000, 2000 ו-4000. סנגוריהם של מעורבים נוספים בפרשות קיבלו היום (חמישי) הודעה גם הלקוחות שלהם יועמדו לדין פלילי, בכפוף לשימוע. לצידם, יש גם גם מי שנושמים לרווחה הערב, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט לסגור את התיקים בענייניהם. מהודעת היועץ עולה כי לא לגבי כולם היו הגורמים תמימי דעים, באשר לשאלה אם ביצעו עבירות פליליות או אם לאו. בסופו של דבר, מי שהכריע הוא כמובן מנדלבליט. 
בני הזוג איריס ושאול אלוביץ', מקורביהם של ראש הממשלה ואשתו, יואשמו בעבירות של מתן שוחד, עבירות שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, עבירות הלבנת הון ועבירת דיווח לפי חוק ניירות ערך במסגרת תיק 4000. כל הצדדים לקבלת ההחלטה היו תמימי דעים כי מערכת היחסים בין נתניהו לאלוביץ' ורעייתו מגבשת לכאורה עבירת שוחד. על פי היועץ, נרקמה בין הצדדים עסקת "תן וקח" - מצד אחד, אלוביץ' היטה עד מאד את הסיקור באתר "וואלה" לטובת נתניהו, כדי שייטיב עמו ועם בני משפחתו, ומצד שני, פעל נתניהו, תוך ניצול כוחו השלטוני והביצועי בתחום הרגולטורי, כדי להיטיב עם חברת "בזק" וחברות נוספות שהיו בשליטת אלוביץ'.
לפי הראיות, נתניהו דרש בעצמו ובאמצעות מקורביו, באופן תדיר, פעמים רבות, הטיה של הסיקור ב"וואלה". אלוביץ' פעל רבות למימוש הדרישות שהתקבלו מנתניהו וסביבתו, באמצעות הנחיית אנשי האתר ובראשם מנכ"ל וואלה, אילן ישועה. "מדובר היה בהשתדלות חריגה ביותר בעבור נתניהו, ובהיענות חריגה לדרישותיו", כתב היועץ בהודעתו.
 
פרקליטיהם של שאול ואיריס אלוביץ׳, ז׳ק חן, מיכל רוזן-עוזר, נועה פירר ותאיר בן שושן ממשרד חן, יערי, רוזן-עוזר ושות׳, מסרו: ״קיבלנו את הודעת הזימון לשימוע, נלמד אותה ואת מלוא חומר החקירה ונשקול את המשך צעדינו. אנו משוכנעים שלא נפל פגם בהתנהלותם של שאול ואיריס אלוביץ״. 

מוזס יועמד לדין בכפוף לשימוע, מילצ'ן נקי


לגבי שרה נתניהו, היו הדעות חלוקות. בעבירת שוחד, סבר פרקליט המדינה כי יש מקום לשקול להעמידה לדין, זאת משום ש"קיימות ראיות רבות המלמדות כי אשת ראש הממשלה הייתה מעורבת מאוד בדרישות הסיקור שהופנו לוואלה". עם זאת, בסופו של דבר, הוחלט לסגור נגדה ונגד בנה, יאיר, את התיק. 
לגבי מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס, נשקלת העמדה לדין פלילי בגין עבירת הצעת שוחד, במסגרת תיק 2000. אך כאן היו הדעות סביב שולחנו של מנדלבליט חלוקות. בסופו של דבר קיבל היועץ את עמדת פרקליט המדינה. מחומר הראיות, שהן ההקלטות של שיחות בין השניים, עולה לכאורה כי מוזס הציע לנתניהו שוחד בדמות הטיית סיקורו בקבוצת ידיעות אחרונות, בתמורה לכך שנתניהו יפעל לקידום חוק שיגביל את עיתון ישראל היום. נתניהו מצידו ביקש ממוזס את הטיית הסיקור לטובתו ולטובת בני משפחתו ולרעת יריביו הפוליטיים.

עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגות את נוני מוזס, מסרו: "נוני מוזס לא הציע שוחד לנתניהו. פרשנות זו לשיח שהתקיים ביניהם היא שגויה, ואינה תואמת את התמונה העובדתית והנורמטיבית, בוודאי במצב שאין טענת שוחד כלפי נתניהו. ראיה מלאה של המציאות ושל השיח המורכב שהתקיים בין השניים, כפי שנציג בפני היועץ המשפטי בשימוע, לא רק שאינה תומכת בפרשנות פלילית, אלא עומדת בסתירה לפרשנות כזאת".
 
"לנוני מוזס עומדות טענות משפטיות ועובדתיות חזקות, ואנו מאמינים שלאחר הליך השימוע - התיק נגדו ייסגר, ויתברר כי הוא לא עבר עבירה פלילית.
ככלל, יחסים בין תקשורת לאנשי ציבור, לרבות פוליטיקאים, הם אבן יסוד במדינה דמוקרטית. ניסיון לצבוע מערכת יחסים כזאת, מורכבת ומסובכת ככל שתהיה, בצבעים פליליים - הוא בעייתי ומסוכן. מאז שפרצה הפרשה, נמנע נוני מוזס מלהתייחס לנושאים שעלו בחקירה, וכך יעשה גם בשלב זה".
חבר הכנסת איתן כבל, שהיה אף הוא חשוד בפרשה, קיבל הערב הודעה, לפיה התיק נגדו נסגר, פה אחד. גם נגד איש העסקים ארנון מילצ'ן נסגר התיק בפרשה 1000. עורך דינו של מילצ'ן, בועז בן צור, ויועץ התקשורת שלו, רונן צור, אמרו בתגובה כי "החלטת היועץ המשפטי משקפת ומחזקת את עמדתו של מר מילצ׳ן מתחילת הדרך, ולפיה לא נפל רבב בהתנהלותו. לאורך התהליך השיב מר מילצ׳ן באופן מפורט לכל הסוגיות הרלוונטיות. אנו מברכים על כך שבתום הליך הבירור הארוך והיסודי אימצה הפרקליטות את עמדתו של מר מילצ׳ן".