יו"ר רשימת כחול לבן בני גנץ התייחס הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים, שהתקיימה בגני התערוכה בתל אביב, להצהרה שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו ובה בין היתר תקף אותו אישית. "ויסלף דברי צדיקים. הערב הוא ערב קשה למדינת ישראל, ערב בו היועץ המשפטי לממשלה מחליט על כתב אישום, הוא ערב כואב לכל פטריוט ישראלי", אמר גנץ בתחילת דבריו, "כל מי שהמדינה יקרה לו ומוסדותיה חשובים לו עצוב בערב הזה וגם בי אין שמחה גם כיריב פוליטי. אני מכיר את נתניהו היטב. עבדנו שכם אל שכם, ראיתי אותו ברגעים גדולים וקשים, ואני יודע עד כמה הוא אוהב את מדינת ישראל".

"נתניהו שאני הכרתי לא היה גורר את המדינה ואת העם למצב שבו יש ראש ממשלה בחצי משרה. בואו נדמיין את מציאות חיינו שראש הממשלה צריך לחלק את זמנו בין בתי משפט להנהגת ישראל. בואו נדמיין כשנתניהו יתנצח עם עדי מדינה מול גורל בנינו. מדינת ישראל ראויה ליותר מזה. בנימין נתניהו, גם אתה מבין כמה מוסדות המדינה חשובים. אני קורא לך לחדול מההתקפות על ההתקפות האישיות על נושאי התפקיד שמינית בעצמך, ועל מערכת המשפט. הייתי מצפה שבערב זה, תנאם נאום ממלכתי כראוי לראש ממשלה ותימנע מקמפיין פוליטי שחוצה קוים אדומים. הייתי מצפה ממך לנהל את מאבקך כאדם פרטי. אני מאחל לך הצלחה בכך".
 
"מר נתניהו, אל תשכח - המדינה הזאת היא של כולנו, ואין כאן שאלה של ימין ושמאל, כי ישראל היא לפני הכל. היום בחרת לצערי לצעוד בדרך שאיננה הולמת ראש ממשלה בישראל. במקום לבחור בטובת העם, אתה בוחר בטובתך האישית. זאת בחירה רעה שאסור לקחת בה חלק. כן, רק לפני מספר שנים הסברת בקולך שלך, שראש ממשלה אשר מצוי בהישרדות אישית לא יכול להמשיך בתפקידו. הרשה לי להזכיר את שאמרת ולצטט - ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, קיים חשש שיכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות האישית שלו".

"המדינה הזאת יקרה לנו ואני משוכנע שהיא יקרה גם לך. בכוחך להפסיק את מחול השדים. אזרחי ואזרחיות ישראל, הערב עם פרסום ההמלצות והנסיבות, ישיבה עם בנימין נתניהו איננה עומדת על הפרק. אני קורא לך נתניהו - גלה אחריות ופרוש מתפקידך. תוכיח את חפותך - תחזור. אזרחי ואזרחיות ישראל, אנחנו ננצח בקלפי. יחד נבחר בטוב, נעשה את המיטב ונשיב את התקווה של הכחול והלבן, כי יש מנהיגות אחרת בישראל, פטריוטית, ששמה את ישראל לפני הכל".

יאיר לפיד יו"ר יש עתיד הוסיף: "זה יום עצוב למדינת ישראל. ראש ממשלה ישראלי על ספסל הנאשמים זה לא משהו שהילדים שלנו צריכים לראות
. לראש הממשלה נתניהו עומדת חזקת החפות. 
יחד עם זאת, נתניהו לא יכול להמשיך בתפקידו. ראש ממשלה הוא סמל, ואסור להכתים את הסמל. המדינה חשובה יותר מכולנו. גדולה יותר מכולנו. לא יכול להיות שכל ראש מדינה, כל נשיא, שיפגוש אותו יידע שהוא לא מדבר עם ראש ממשלת ישראל, אלא עם נאשם בשחיתות חמורה שזמנו קצוב. זה לא מכבד אותנו בעולם".
 
"אם נתניהו אוהב את מדינת ישראל כפי שהוא תמיד אומר לנו, הוא צריך לעשות עכשיו את מה שטוב למדינה. הוא צריך לפרוש מתפקידו. באופן מיידי. להעביר את השרביט לאחד מבכירי הליכוד – יש שם מספיק אנשים טובים. מובן מאליו שאנחנו לא נשב בשום ממשלה שבה לראש ממשלה יש כתב אישום חמור כל כך. כבר עכשיו. לפני השימוע. אם נתניהו יזוכה, ואני מאחל לו ולמשפחתו שהוא יזוכה, הוא תמיד יוכל לחזור. פרישה מיידית היא הדבר הנכון. זה לא משמח אף אחד, אבל זה הדבר הנכון. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה עם כתבי אישום חמורים כל כך. אני קורא לנתניהו לעשות את הדבר הנכון ולפרוש מיידית מתפקידו".
 
יו״ר תל״ם, שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, הוסיף: "ביום העצוב הזה, בו ראש ממשלת ישראל שני עומד בפני כתב אישום תוך כדי כהונתו - אני רוצה דווקא להגיד משהו בנימה אישית. אני מכיר את נתניהו שנים רבות. מול נתניהו של פעם עבדתי כאיש צבא, לצידו של נתניהו של פעם עבדתי כשר הבטחון ושירתתי אתכם האזרחים. נתניהו של פעם ואני ניהלנו מערכה קשה כנגד האויב בעזה, ומערכות דיפלומטיות כנגד איראן".
 
"בנימין נתניהו שאני הכרתי הוא אדם מוכשר - עם חזון ותפיסת עולם. לנתניהו שאני הכרתי היה באמת אכפת מטובת המדינה. אבל לצערי הרב, משהו השתבש מאוד בדרך. את תוצאות השיבוש הזה אנו רואים כעת. ההסתאבות, השיח המשסה והמפלג, המאבק להישרדות פוליטית בכל מחיר כולל חבירה לכהניסטים. זה ראש ממשלת ישראל? האדם שאמור להיות מופת לילדינו ולנכדינו? ביום הזה ברור כי הגיעה העת בה על נתניהו לעזוב את התפקיד. אם טובת המדינה עדיין לנגד עיניו - עליו לעשות את שהמליץ לאולמרט - להתפטר ולהילחם על חפותו. בניגוד למפלגת הליכוד, אנו לא נזמין את נתניהו להיות שר בממשלה שנקים, לא תחת כתבי אישום כה חמורים".

מהליכוד נמסר: זכות החפות עומדת לכל אדם, גם לבני גנץ, ואנו מקווים שהוא ינקה את שמו בהקדם האפשרי מההאשמות החמורות נגדו.