נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה להעניק לחתנו ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר סיווג ביטחוני בדרגה גבוהה מאוד, זאת ניגוד לנהלים, כך דווח הבוקר (שישי) ב"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, ההוראה ניתנה למי שהיה באותה התקופה ראש הסגל ג'ון קלי. עוד פורסם כי בכירים בממשל היו "טרודים" מההחלטה וקלי אף כתב כי היא הגיעה במפורש מהנשיא עצמו. 
כאמור מדובר בהעלאה של הדרגה של קושנר, שבאותה התקופה החזיק בסיווג זמני בלבד. הפרסום מסתמך על כמה גורמים המעורים בפרטים, וסותר את הדברים שאמר הנשיא עצמו במהלך חודש ינואר לאותו העיתון. אז הוא הכחיש כאמור כי התערב בסוגייה. מהבית הלבן נמסר כי הם אינם מגיבים בנושאים הקשורים לסידורי ביטחון".
זו אינה הפעם הראשונה שבה דובר על כך שטראמפ מעוניין בשדרוג מעמדו של חתנו. בסוף דצמבר האחרון דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי יועציו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, העלו בפניו את האפשרות למנות את קושנר, ששימש בין היתר גם כשליח האמריקאי למזרח התיכון, לתפקיד ראש סגל הבית הלבן. כך, על פי דיווח שמסרו שני מקורות בכירים. אחד המקורות ציין כי קושנר אינו נוטה לקבל את התפקיד.

בפברואר 2018 דווח כי רמת הסיווג של קושנר הורדה במפתיע, מה שימנע ממנו גישה למסמכים רגישים ביותר, כך מסר בכיר בארה"ב ל"פוליטיקו". מלבד קושנר, שרמת הסיווג שלו הייתה הגבוהה ביותר, כל העוזרים בבית הלבן ייאלצו להתמודד עם הורדה ברמת הסיווג שלהם. עד אז, רמת הסיווג של קושנר הייתה מוגדרת כ"רמת SCI", ראשי תיבות המייצגים מידע ממודר ורגיש ביותר, המגיע ממקורות מודיעיניים רגישים ביותר. ההחלטה התקבלה לאחר שבכיר בבית הלבן לשעבר, רוב פורטר, חשף כי עשרות מעוזרי הבית הלבן נחשפו למידע מסווג ביותר, למרות שלא היו להם אישורים לכך.
אולם, יש לציין כי לנשיא טראמפ יש אפשרות להעניק לחתנו אישור סופי לגשת למידע, אך הוא אמר ביום שישי האחרון שהוא ישאיר את ההחלטה בנושא לראש הסגל בבית הלבן. "אין לי ספק שג'ון קלי יקבל את ההחלטה הנכונה", אמר אז. מטעם הבית הלבן לא נמסרה תגובה רשמית לידיעה. מזכירת העיתונות של הבית הלבן, שרה הק'קבי, אמרה בנושא כי "קושנר ימשיך לעשות את העבודה החשובה שהוא עושה מאז שהחל את תפקידו בממשל".