שחקן התיאטרון עודד תאומי הלך לעולמו הבוקר (שישי) לאחר מאבק במחלת הסרטן, והוא בן 81. תאומי שנולד בתל אביב, גילם עשרות תפקידים על במות התיאטרון בישראל, רובם  ב"קאמרי", אליו הצטרף בשנת 1958.



תאומי יובא למנוחות ביום ראשון בשעה 16:30 בחלקת האמנים שבבית עלמין ירקון, שם ייטמן לצד רעייתו חווה ז"ל. החל מהשעה 14:00 ועד השעה 15:30 יוצב ארונו באולם 2 בתיאטרון הקאמרי, שם הציבור מוזמן לכבד את זכרו. 



נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, התייחסו  לפטירתו של עודד תאומי ז"ל ואמרו: "כשענקי תיאטרון כמו עודד תאומי, יורדים מהבמה, משהו מהם נותר לא רק בלבבות צופיהם, אלא גם בכל אחת מהדמויות ששיחקו אי פעם. עודד היקר, אנחנו נפרדים ממך בקידה עמוקה של תודה, על חגיגת הבמה שהענקת לנו, על נכסי תרבות שיצרת וישארו בינינו תמיד. נחסר אותך ונתגעגע מאוד".


שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה על פטירתו של תאומי: "הצטערתי להתבשר על פטירתו של עודד תאומי ז"ל, אחד מגדולי עולם המשחק הישראלי. עודד זכה בפרס התאטרון הישראלי ובפרס רוזנבלום על מפעל חייו והיה אהוד על שוחרי התאטרון,  הקולנוע והטלוויזיה בישראל. עודד עליו השלום הצליח להיכנס ללבבות ביכולתו יוצאת הדופן להיכנס לדמויות, אותן שיחק בכשרון רב. עודד, יליד ת"א, בוגר להקה צבאית, שחקן יוצר הוא אחד מסמליה של תקומתנו התרבותית בארץ הזאת. דמותו האייקונית  תחסר לנו מאוד. תרומתו לעולם התרבות הישראלי ולדורות של שחקנים תישאר חקוקה בדברי ימיה של מדינתנו לנצח".

מהתיאטרון הקאמרי נמסר כי "משפחת התיאטרון הקאמרי אבלה על מותו של אחד מבכירי השחקנים עודד תאומי ז"ל, שהצטרף לתיאטרון ב-1958 וגילם על הבמה גלריה של תפקידים מגוונים מיוג'ין ב"מלאך האבן" ועד ניקסון ב"פרוסט/ניקסון". עודד תאומי, שבין תפקידיו האחרונים היה גם אלוהים במחזה של ענת גוב, קטף כל פרס אפשרי, וזיכה את כולנו בתיאטרון איכותי, מעניין, מרגש, חכם, מאתגר, בלתי נשכח. זכרו ילווה את כל מי שזכה לראותו על הבמה בעשרות תפקידיו המפוארים".

חברת הכנסת מרב מיכאלי, שתאומי גילם את סבה ישראל קסטנר בהצגה "קסטנר": "הייתי בת 16 כשעודד תאומי הגיע אלינו הביתה ללמוד על סבא שלי שאותו הוא עמד לגלם בהצגה "קסטנר". הוא כבר מזמן היה שחקן גדול וכוכב גדול, אבל הוא בא ללמוד. פתחנו לפניו את האלבומים. אמא שלי נתנה לו תיאורים וסיפורים והוא בלע אותם בריכוז ובשקיקה. תאומי כל כך נכנס לדמות של קסטנר, שהוא התחיל בתקופה ההיא לעשן באמת. לא רק על הבמה. עודד תאומי הוא מתנה גדולה לתרבות העברית והישראלית. שחקן גדול, איש יקר וחם עם חיוך נפלא וכשרון ענק. יהי זכרו ברוך".

תאומי גילם  במחזאות העברית את ישראל קסטנר בהצגה "קסטנר" וכן שיחק ב"כנרת כנרת", "ערפל" ו"צור וירושלים". במחזות השקספיריים הוא גילם את ז'אק ב"כטוב בעיניכם", את יאגו ב"אותלו", את ריצ'רד ב"ריצ'רד השלישי" ואת קוריולנוס. במחזות ידועים אחרים הוא היה ג'ון ב"אוליאנה", טריגורין ב"השחף", ד"ר אסטרוב ב"הדוד ואניה", סליירי ב"אמדאוס", ד"ר סטוקמן ב"אויב העם", נילס בוהר ב"קופנהגן", וילי ברנדט ב"דמוקרטיה", פרופ' היגינס במחזמר "גבירתי הנאווה", סולנס ב"אלוף הבונים" ועוד. 

תאומי שיחק במספר סרטי קולנוע ישראלים, בהם "הם היו עשרה", "חבורה שכזאת", "תעלת בלאומילך", "מרגו שלי", "מבצע יונתן" ו"סוף שבוע בגליל". בטלוויזיה שיחק בסדרה הישראלית "כתב פלילי" ובנוסף גילם בפרק "מסדר הזיהוי" מתוך הסדרה "סיפורים לשעת לילה מאוחרת" אדם הנקלע במקרה למסדר זיהוי משטרתי ומואשם ברצח. הוא השתתף בדרמות הטלוויזיה האמריקאיות "סיפורו של דוד"ב-1976 ו"אישה ושמה גולדה" ב-1982. בשנת 1996 גילם את תפקיד המנצח וילהלם פורטוונגלר שנחשד בקשרים עם המפלגה הנאצית. הוא הופיע בתפקידים קטנים בסרטים האמריקאיים "The Long Shadow" מ-1992, "קוד אומגה" מ-1999 ו"מינכן" מ-2005.



בשנת 2007 התגלה בגופו סרטן שלפוחית השתן. בדצמבר 2008 קיבל את פרס רוזנבלום לאמנויות הבמה על מפעל חיים וזכה בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים בשנת 2010.



בשנת 2016 שיחק בתפקיד ראשי לצד גילה אלמגור ומרים זוהר בסרט "ציפורי חול" בבימויו של אמיר וולף. על תפקידו בסרט היה מועמד לפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר.



בשנת 2017 ערך תיאטרון הקאמרי מופע מחווה בהשתתפות מיטב אומני ישראל לאחר הידרדרות במצבו הבריאותי של תאומי. הוא היה נוכח במופע בו הצדיע לו עולם התרבות הישראלי.