אבישי עברי שכיכב בסרטון הקברים של הליכוד שעורר סערה בישראל התנצל היום (שישי) בפני המשפחות השכולות בשני ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "עד כה נבצר ממני לכתוב כאן דבר אחד שחשוב לי יותר מלהיות צודק בויכוח הפוליטי: אני מתנצל בכנות בפני כל משפחה שכולה שנפגעה מהסרטון שעלה בליכוד טי וי. הכאב של השכול הוא מה שהניע אותי מלכתחילה לעסוק בתחום הזה ולהשפיע פוליטית. כל מי ששותף לכאב הזה הוא אחי, בלי קשר לדעותיו, והלוואי שמי שנפגע מהסרטון יראה בהתנצלות הזאת התנצלות אישית. שבת שלום".


ביום שלישי שודר בערוץ "הליכוד טי.וי" תשדיר תעמולה, ובו ההצהרה כי "גנץ זה שמאל ושמאל זה מסוכן", זאת על רקע תמונת חלקת קברים צבאית. בליכוד אמרו בתגובה לסרטון, שבו דיבר עברי, כי "ראש הממשלה נתניהו דווח על המקרה והנחה מייד למחוק את השידור הערב של הליכוד טי.וי, לתחקר את האירוע שאותו הגדיר כתקלה מצערת ולנקוט צעדים כדי שהדבר לא יחזור על עצמו".



בסרטון נאמר, בין היתר: "אנו אומרים שגנץ זה שמאל. מה הבעיה בזה. כל ממשלות השמאל לקחו הימורים...עוד ועוד אלימות עוד ועוד הרוגים זאת המשמעות של שלטון שמאל...קודם הפיגועים הנוראים וטרור פיגועים. גנץ כמובן לא יגיד את זה. הוא האדם הראשון שרץ לראשות הממשלה בלי לומר במה הוא מאמין. לרשימה שלו ליקט גם שמאלנים וגם עלי תאנה ימנים", נאמר בתעמולת הליכוד.



"ולמה גנץ מסתיר כי הציבור הישראלי כבר הבין מה המשמעות של ממשלת שמאל ולא מוכן להיות שפן ניסויים במחיר של מאות הרוגים. אז מנסים להסתיר ולטשטש. אבל הציבור לא טיפש. גנץ זה שמאל ושמאל זה מסוכן", נאמר בשידור, זאת כאמור על רקע צילום של חלקה צבאית.



[10:38, 1/3/2019] סתיו מעריב אונליין: [10:38, 1/3/2019] סתיו מעריב אונליין:


הסרטון כאמור, ירד מיד לאחר שעלה, וממשרד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמסר: "מיד כשדווחתי הערב על טעות העריכה המצערת שנעשתה במטה הליכוד, הנחיתי להסיר את התמונה, לתחקר את האירוע ולנקוט צעדים נגד האחראים לתקלה. כאח שכול שב-43 השנים האחרונות עולה לקבר אחיו ז"ל בהר הרצל, אני מבין היטב את כאב המשפחות‬".



אלי בן שם, יו"ר יד לבנים, אמר בתגובה כי "מדובר באירוע חמור שפגע ברגשות המשפחות השכולות. תניחו לנו, תניחו לילדים שלנו. תוציאו את חיילי צה"ל מהשיח הפוליטי. אם יש בישראל עוד פרה קדושה אחת אז ראוי לשמור עליה ולא לרמוס אותה באופן בוטה וציני. ממלכתיות הפכה למילה מגונה, אני לא מבין מי הגה במוחו הקודח סרטון שכזה".



ממפלגת כחול לבן של גנץ ולפיד נמסר: "חיילי צה"ל שנפלו בקרב ובני משפחת השכול לא דמיינו שראש ממשלה ישתמש בהם לסרטוני קמפיין פוליטי. לך תתנצל בפני המשפחות מיד, או שהכתם הזה ילווה אותך כל חייך. תתבייש נתניהו".



גם יו"ר תל"ם ושותפו של גנץ, בוגי יעלון, התייחס לנושא בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו ממשיך לרסק את ישראל. אסור, פשוט אסור שזכרם של חללי מערכות ישראל וכבוד משפחת השכול המאחד את כולנו מאז ומתמיד, יהיה כלי בקמפיין פוליטי גם כשמצבו המשפטי והציבורי של נתניהו קשה. נתניהו מחריב את הממלכתיות על מזבח ההישרדות! חרפה כזו עוד לא ראינו, די! הגיע הזמן למנהיגות אחרת!".



במפלגת העבודה זעמו על תשובת ה"עריכה המצערת", ויו"ר המפלגה, אבי גבאי כתב בעמוד הטוויטר שלו: "עד כאן ביבי. לחלקות הצבאיות אתה לא מכניס את הטינופת שלך. תתנצל בפני גנץ והמשפחות". אפילו יו"ר מפלגת צומת, אורן חזן, גינה את סרטון התעמולה של נתניהו, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "גנץ זה שמאל ואין ויכוח שהוא לא מתאים ובטח שלא מוכן. כל זה לא מצדיק שימוש בזוי בקברים של חיילים שחירפו נפשם בהגנה על המדינה. אדוני רה"מ, הפעם הגזמת. אתה באמת חושב שכולם טיפשים?! הייתי שם לידך, שום דבר לא יוצא בלי אישור אישי שלך. אז במקום לחפש אשמים תתנצל!". הפרזנטור המוצג בסרטון, אבישי עברי הגיב על ציוץ של חיים הר זהב, התוקף אותו, והאחרון בתגובה כתב: "חברים שלי שוכבים מתחת לאבנים האלה בגללכם, במקומך הייתי סותם".



גם במפלגת גשר של חברת הכנסת, אורלי לוי אבקסיס, מיהרו לגנות. לוי כתבה בחשבון הטוויטר שלה שהיא: "מגנה את השימוש הציני בחללי צה"ל לצורכי תעמולה פוליטית. פשוט דוחה. זה לא הליכוד שגדלתי עליו. יש גבול".