ראש המוסד יוסי כהן נפגש עם עמיתו הסודני סלאח גוש בוועידת הביטחון במינכן לפני כשבועיים - כך מדווח אתר החדשות לונדוני "מידל איסט איי". את המפגש ארגנה מצרים בגיבוי סעודיה. האתר שהוא פרו-קטארי טוען כי מטרתו הייתה לדון במינוי יורש לשליט סודן עומר אל בשיר, אך סביר יותר שמטרת הפגישה הייתה לבדוק אפשרות לכינון קשרים בין שתי המדינות.

עדכון: המודיעין הסודני פרסם הכחשה חריפה - כל הפרטים בפנים

בעבר כבר דיווחתי כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת מאמציו להקים יחסים עם המדינות הסוניות, חתר לבקר בחרטום או לאפשר למטוסי אל על לטוס מעל שטחה של סודן .בעבר קיימה סודן קשרים הדוקים עם איראן ואפשרה לה להעביר בשטחה נשק לעזה. על רקע זה תקפה ישראל כמה פעמים בסודן כדי למנוע את משלוחי הנשק.

אך לפני כמה מה שנים שינתה סודן את מדיניותה, הצטרפה לגוש המדינות הסוניות וחיילה לוחמים בהכוונה סעודית במלחמת האזרחים בתימן נגד החות'ים שנהנים מתמיכה איראנית. כחלק מהמהלך קבלה סודן הענייה סיוע כספי של כמה מיליארדי דולרים.

יוסי כהן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יוסי כהן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 
שליט סודן זה כ-31 שנים הוא גנרל עומר אל בשיר, המואשם בפשעי מלחמה על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג בגלל מעשי טבח, אונס, שריפת כפרים ורצח עם בעת המלחמה בדרום סודן ובחבל דרפור. בתקופה האחרונה גברו הקולות בסודן שדורשים את התפטרותו והיו דיווחים כי אם ארצות הברית ובריטניה יהיו מוכנות שלא להעמידו לדין יסכים לפרוש. לפי הדיווח, אחד המועמדים לרשת אותו במקרה כזה הוא ראש שירותי המודיעין סלאח גוש.