הכוחות הסורים הדמוקרטיים (SDF), הנתמכים על ידי צבא ארצות הברית, מתקרבים לטיהור סופי של כיס ההתנגדות האחרון של דאעש בסוריה. זאת, לאחר שהתקדמו היום (שבת), תוך קרבות כבדים, קילומטר אל תוך הכפר בגהוז שבמזרח המדינה. הכוחות הכורדים פתחו במבצע בכפר הנצור שעל הגדה המזרחית של נהר הפרת, לאחר שקבוצת האזרחים האחרונה פונתה ממנו, אמר אמש בכיר כורדי. כזכור, המבצע התעכב במשך שבועות בשל פינוי אלפי אזרחים מבארוז.   

הכוחות הסורים הדמוקרטיים התקדמו בשתי חזיות אל תוך המובלעת הזעירה בבגהוז שבמחוז דיר א-זור בגבול עיראק. עד כה, נפצעו שלושה חיילים במהלך הלחימה, כך על פי דיווחים שהפיצו לתקשורת.

מוסטפה באלי, דובר הכוחות הסורים הדמוקרטיים המעדכן את התקשורת בדבר ההתרחשויות בשטח, אמר כי הוא "מצפה שהלחימה תסתיים בקרוב".   

 
מטרת התקיפה היא להשתלט באופן סופי על המובלעת האחרונה שבשליטת דאעש במדינה, במטרה לחסל את שרידיו של ארגון הטרור ששלט בעבר על שליש משטח סוריה ועיראק. הארגון נהג להחיל את חוקי ההלכה האסלאמית, השריעה, בכל שטח אותו כבש, תוך דיכוי אכזרי של מתנגדיו.

כזכור, לפני כשבועיים דווח כי הכוחות, הנתמכים על ידי ארה"ב, השתלטו על כל שטחי המובלעת באופן סופי. לצד זאת, דווח גם כי כמה מאות לוחמים אחרונים של ארגון המדינה האסלאמית נכנעו ביומיים האחרונים לכוחות המורדים הסורים, אך ישנם עדיין מספר לוחמים שככל הנראה עדיין מסתתרים המנהרות תת קרקעיות. 
מנהיג דאעש אבו באקר אל-בגדאדי הכריז ב-2014 על ח'ליפות אסלאמית, שבשיאה כללה כשליש משטח עיראק וקרוב למחצית משטח סוריה. ארגון הטרור איבד את בירתו, העיר העיראקית מוסול, ואת העיר הסורית ראקה ב-2017. לאחר ההשתלטות על ראקה, הכוחות הכורדים המשיכו בהתקדמות וסילקו את המחבלים משטחים נוספים בצפון ומזרח המדינה.