תקרית אנטישמית נוספת בצרפת: אנדרטה לזכר בית כנסת שנחרב על ידי צעירים תומכי היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה הושחתה במהלך הלילה (בין שישי לשבת) בעיר שטרסבורג שבצרפת. זאת, לאחר שרק לפני שבועיים רוססו צלבי קרס על 80 מצבות בבית העלמין היהודי, תקרית שמתווספת לשרשרת אירועים אנטישמיים בצרפת בפרט ובאירופה בכלל.

סגן ראש העיר. אלן פונטנל, כתב בחשבון הפייסבוק שלו על המקרה. "בית הכנסת הזה נוסד לפני 120 שנה", ציין. "הוא נבזז ונשדד על ידי נוער היטלר ב-30 לספטמבר 1940. שרידי המבנה הוחרבו שנה לאחר מכן. למרבה הצער, ההיסטוריה חוזרת על עצמה".
פונטנל הוסיף כי על פי כל הסימנים, מדובר באירוע אנטישמי נוסף בעיר. "אנו עושים כל מה שאנחנו יכולים ביחד עם המשטרה, על מנת להבטיח שאלו שאחראים למעשה ייעצרו וייענשו".


מספר המעשים האנטישמיים בצרפת עלה ב-74 אחוזים בשנה שעברה, מ-311 בשנת 2017 ל-541 בשנת 2018. האירוע מצטרף כאמור לשרשרת תקריות אנטישמיות נוספות במדינה, ביניהם כריתת עץ שנשתל בפרבר של פריז לזכרו של אילן חלימי ז"ל, יהודי שנרצח ב-2006. בצרפת נמצאת, כזכור, הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה. 

אולם, האירועים האנטישמיים הרבים המתרחשים לאחרונה אינם נחלתה של צרפת בלבד. שני בתי עלמין יהודיים הושחתו בפולין לפני כשלושה שבועות, על רקע המתיחות בין ורשה לירושלים. בעיר סווידניצה שבדרום מערב המדינה, לפחות 15 מצבות נותצו בשבוע שעבר. על אחרות רוסס גרפיטי שחור, כולל של סמל כת השטן. באירוע נפרד, הכתובת "ישו הוא המלך" רוססה על גדר בית עלמין יהודי בעיר ורוצלב.