יושבת ראש מועצת הכבלים והלווין ברשות השנייה לשעבר, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, וכן פרקליטו לשעבר ומקורבו של ראש הממשלה עורך הדין דוד שמרון צפויים לשמש כעדי התביעה בחקירות בתיקי 2000 ו-4000, כך דווח הערב (שבת) במהדורות החדשות. על פי הדיווחים, הם ייקראו להעיד בבית המשפט במידת הצורך.
הפרטים עלו בכתב החשדות, וצוין כי בעדותו, ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה סתירות לדברים שהם טענו בעדויות שלהם. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבלט ופרקליט המדינה שי ניצן סבורים ככל הנראה שהשניים ולצידם דוד שרן שאתמול דווח כי יהיה גם הוא עד תביעה, יכולים לסייע להוכיח את עובדות כתב התביעה נגד נתניהו אם וכאשר יוגש כזה בכפוף לשימוע. חשוב לציין כי כבר קרו מקרים שעדי תביעה הוכרזו כעדים עוינים, לאחר ששינו בבית המשפט את הגרסה שמסרו בחקירות.
כזכור, אתמול פורסם כי מחומר הראיות שבידי הפרקליטות עולה כי דוד שרן, ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, העיד במשטרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לו לקדם את עסקת בזק-יס ולעזור לבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ'. שרן צפוי לשמש עד תביעה מרכזי נגד ראש הממשלה אם יהיה משפט בתיק 4,000. לפי הדיווח, נתניהו ידע על עדותו של שרן כיוון שהיא הוטחה בו בחקירתו במשטרה.  לאחרונה נתניהו הביע תמיכה בשרן בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת נגד מועמדת שבה תמך השר לשעבר גדעון סער.