נתניהו נחלש, גנץ מתחזק: המפה הפוליטית עברה שינויים דרמטיים, וצפויה עוד לעבור כאלה, לאחר פרסום כתבי האישום בכפוף לשימוע בתיקי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, באופן טבעי. אך לא רק בשאלת התפלגות המנדטים עסקינן, כשכעת התפרסם פרט מפתיע לגבי זהותו האפשרית של ראש הממשלה הבא, בהתאם לתשובות המדגם - לראשונה מזה עשור.

בסקר שנערך על ידי "כאן חדשות" בשילוב מכון TNS במדגם מייצג של 550 משתתפים מכלל האוכלוסייה עם טעות דגימה של 4.4% שהוצג אמש, התפלגות המנדטים מראה התהפכות במפת הגושים: כשגוש מרכז-שמאל-ערבים עם 61 מנדטים, בעוד גוש הימין-חרדים עם 59 מנדטים. מפלגת כחול לבן עומדת על 37 מנדטים, הליכוד מאחוריה עם 29 מנדטים. הקרבות הצמודים בין המפלגות הקטנות ניכרים, כשהימין החדש עומד על 7 מנדטים, יהדות התורה גם היא על 7 וחד"ש-תע"ל הערבית גם כן 7. 

בהמשך, מפלגת העבודה עם 6 מנדטים, אחריה ש"ס ומרצ שנספרו להם גם כן 6 מנדטים. שלוש מפלגות נמצאות במאבק על אחוז החסימה, ביניהן כולנו של משה כחלון עם 5 מנדטים, בל"ד-רע"מ עם 5 אף היא ואיחוד מפלגות הימין - הבית היהודי-האיחוד הלאומי-עוצמה יהודית עם 5 מנדטים. המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: זהות של משה פייגלין עם 3% מהקולות, גשר של אורלי לוי גם היא עם 3% ומפלגתו של שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, שהשיגה אך ורק 2% מהקולות.
 
הערב (שבת), הוצג במהדורת החדשות של "כאן" מדגם העונה על שאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ולראשונה - שיוויון סטטיסטי בין גנץ לנתניהו. בקרב נשאלי הסקר, 41% הצביעו לגנץ, ורק 40% הצביעו לנתניהו.
כזכור, השבוע פורסם פוסט המאשים את העומד בראשות מפלגת "כחול לבן", בני גנץ, בהטרדה מינית. המדגם שאל את הציבור: "בעניין התלונות לגבי הטרדה מינית של בני גנץ - למי אתה מאמין?". 20% מהציבור ענו כי הם מאמינים למתלוננת, נאווה ג'ייקובס, שחשפה את הפרשה בעזרת רשת הפייסבוק, ואינה גרה בישראל. 38% מהנשאלים ענו כי הם מאמינים לגנץ, ועוד כ-42% ענו שהם לא יודעים.