שחקן התיאטרון הוותיק עודד תאומי הלך לעולמו שלשום בבוקר בגיל 81, לאחר מאבק במחלת הסרטן. הוא הותיר אחריו שתי בנות ושני נכדים. תאומי יובא למנוחות היום (ראשון) בשעה 16:30 בחלקת האומנים בבית העלמין ירקון, שם ייטמן לצד רעייתו חווה. החל מהשעה 14:00 ועד השעה 15:30 הוצב ארונו באולם 2 בתיאטרון הקאמרי, שם הציבור מוזמן לכבד את זכרו. תאומי, שנולד בתל אביב, גילם עשרות תפקידים על במות התיאטרון בישראל, רובם  בקאמרי, שאליו הצטרף בשנת 1958. הזמרת עדי כהן ביצעה את החלק האמנותי בטקס.

תיקי דיין אמרה ל"מעריב אונליין": "ענדתי שם ליד הארון, ואני פתאום שואלת את עצמי: 'מה זה, איפה אני?', ואני אומרת לעצמי: 'אני באשכבה של עודד תאומי'. אני מסתכלת על הארון הארוך והגדול כמוהו, ואני נזכרת במונולוג שלי מ'מות הסוכן', בו הוא שיחק את וילי, והוא מת, בהצגה אני מסתכלת על הארון ושמה עליו פרח וזה פה על הבמה הזאת. במחזה אני אומרת לו 'וילי, סיימנו לשלם על המשכנתא, הבית הוא שלנו' והוא כבר מת, זה סוף ההצגה, סצנה נהדרת. זה פשוט חזר אליי, הלכתי לספר את זה לבנות שמכירות טוב טוב את הסצנה"..

"היינו מאוד בידידות, את הקריירה שלי התחלתי בהצגה 'השבעה' של מרים קניג, הוא ביים אותי ושיחק", הוסיף דיין". "היינו ב'אילוף הסוררת', 'בטוב בעיניכם' ועוד כל מיני. הצורה שלו, המראה שלו והאהבה של הקהל אליו יחסרו לי, הוא היה סטאר, הבן אדם ששיחק את כל התפקידים הטובים בתיארטון".

רון חולדאי, בטקס האשכבה לעודד תאומי. צלם : אבשלום ששוני
רון חולדאי, בטקס האשכבה לעודד תאומי. צלם : אבשלום ששוני


רון חולדאי נשא דברים בטקס: "50 שנה מלך המלך תאומי על הבמה העברית. הוא מילא את תפקיד חייו. הוא נציגו המובהק של התיאטרון הישראלי הוא הוכיח שאפשר לעשות תיאטרון צברי בלי מבטא רוסי כבד. מאוד שחקנים שזכו להופיע לצידו יכולים להעיד איזה פרטנר נהדר, אפילו אני יכול להעיד על כך. ב'אויב העם' שיחקתי את ראש העיר, אני קראתי את השורות שלי מהכתב, הוא לא נזקק לזה כמובן, והרביץ מונולוגי מרשים מאוד. גבירותי ורבותיי, אנחנו חיים בעיר מבורכת, שהתברכה בריכוז של נשים ונשים ברוכי כישרון, עודד תאומי היה בין הברוכים שבהם".



 
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה התייחסו לפטירתו של עודד תאומי ז"ל ואמרו: "כשענקי תיאטרון כמו עודד תאומי יורדים מהבמה, משהו מהם נותר לא רק בלבבות צופיהם, אלא גם בכל אחת מהדמויות ששיחקו אי פעם. עודד היקר, אנחנו נפרדים ממך בקידה עמוקה של תודה, על חגיגת הבמה שהענקת לנו, על נכסי תרבות שיצרת ויישארו בינינו תמיד. נחסר אותך ונתגעגע מאוד".

ארונו של עודד תאומי, תיקי דיין. צלם : אבשלום ששוני
ארונו של עודד תאומי, תיקי דיין. צלם : אבשלום ששוני


שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה על פטירתו של תאומי: "עודד היה שחקן יוצר ואחד מסמליה של תקומתנו התרבותית בארץ הזאת. דמותו האייקונית  תחסר לנו מאוד. תרומתו לעולם התרבות הישראלי ולדורות של שחקנים תישאר חקוקה בדברי ימיה של מדינתנו לנצח".

מהתיאטרון הקאמרי נמסר: "משפחת התיאטרון הקאמרי אבלה על מותו של אחד מבכירי השחקנים, עודד תאומי ז"ל, שהצטרף לתיאטרון ב־1958 וגילם על הבמה גלריה של תפקידים מגוונים - מיוג'ין ב"מלאך האבן" ועד ניקסון ב"פרוסט/ניקסון". עודד תאומי, שבין תפקידיו האחרונים היה גם אלוהים במחזה של ענת גוב, קטף כל פרס אפשרי וזיכה את כולנו בתיאטרון איכותי, מעניין, מרגש, חכם, מאתגר, בלתי נשכח. זכרו ילווה את כל מי שזכה לראותו על הבמה בעשרות תפקידיו המפוארים".
 

ארונו של עודד תאומי, שמואל וילוג'ני. צלם : אבשלום ששוני
ארונו של עודד תאומי, שמואל וילוג'ני. צלם : אבשלום ששוני


בין שלל תפקידיו בתיאטרון גילם תאומי את ישראל קסטנר בהצגה "קסטנר", גילם את ז'אק ב"כטוב בעיניכם", את יאגו ב"אותלו", את ריצ'רד ב"ריצ'רד השלישי" ואת קוריולנוס. בקולנוע כיכב תאומי במספר סרטים, כולל "תעלת בלאומילך", "מבצע יונתן" ו"סוף שבוע בגליל". בין היתר, הוא גם הופיע במספר תפקידים קטנים בסרטים האמריקאיים, “The Long Shadow” מ־1992, "קוד אומגה" מ־1999 ו"מינכן" מ־2005.

בשנת 2007 התגלה בגופו של תאומי סרטן שלפוחית השתן. בדצמבר 2008 קיבל את פרס רוזנבלום לאומנויות הבמה על מפעל חיים וזכה בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים בשנת 2010. בשנת 2016 שיחק בתפקיד ראשי לצד גילה אלמגור ומרים זוהר בסרט "ציפורי חול" בבימויו של אמיר וולף. על תפקידו בסרט היה מועמד לפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר. בשנת 2017 ערך לו תיאטרון הקאמרי מופע מחווה בהשתתפות מיטב אומני ישראל, לאחר הידרדרות במצבו הבריאותי. 
 

עודד תאומי. יח"צ
עודד תאומי. יח"צ