ארצות הברית וקוריאה הדרומית הודיעו הלילה (ראשון) כי צבאותיהן לא יקיימו יותר תרגילים גדולים משותפים, זאת בצל ניסיונה של וושינגטון לשפר את קשריה עם קוריאה הצפונית. ההחלטה באה ימים ספורים לאחר סיומה של הפסגה השנייה שקיימו נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ומנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בהאנוי, אשר הסתיימה ללא הסכם רשמי.
טראמפ שלל את הנסיגה של הכוח האמריקאי, המונה 28,500 חיילים, מאדמת סיאול. כידוע, כל נסיגה של חיילים אמריקאים צפויה להיתקל בהתנגדות חריפה מצד הקונגרס האמריקני ויפן, שממשלתה השמרנית חוששת מאוד מהכוונות של פיונגיאנג. ואולם, הנשיא האמריקאי התלונן שוב ושוב על עלות התרגילים הצבאיים, שפיונגיאנג תמיד גינתה וטענה כי מדובר באימונים לקראת פלישה לשטחה.
 
טראמפ וקים. צילום: רויטרס
טראמפ וקים. צילום: רויטרס


בשיחת טלפון שהתקיימה ביום שבת בין שר ההגנה הדרום קוריאני, ג'ונג קיונג דו, לבין עמיתו האמריקאי, פטריק שנהאן, "החליטו שני הצדדים לסיים את סדרת התרגילים המשותפים", כך נכתב בהודעת הפנטגון.
Fo Eagle היה הגדול ביותר בסדרה של תרגילים משותפים משותפים שנערכו על ידי בעלות הברית, ונחשב לכזה שעורר זעם רב בקרב הצפון קוריאנים. בעבר, לקחו בתמרון זה חלק כ-200 אלף חיילים דרום-קוריאנים וכ-30 אלף חיילים אמריקאים.
עם זאת, בעלות הברית יבצעו "תרגילים מחוץ לגבולות קוריאה הדרומית ותרגילי פיקוד מאוחדים, כדי להמשיך בנכונות צבאית איתנה", אמר הודיע משרד ההגנה של קוריאה הדרומית. מטרת ההחלטה היא לתמוך במאמצים הדיפלומטיים המתמשכים בנוגע לפירוקה של פיונגיאנג מגרעין, ולהקל על המתחים הצבאיים עמה.