המתמודד אסף גורן הוא מנצח עונת "האח הגדול VIP", דברי הפרידה של האח הגדול לפני שאסף עזב את הבית והיה האחרון שכיבה את האור, שתיארו את כל מעלותיו היפות, העניקו לנו כמה רגעי חסד, אחרי עונה שבה הוא חווה לעיתים רגעים לא קלים, שאפילו אותם הוא קיבל בסבלנות וסלחנות.



הדברים הקשים שאמרה לו נרי על כמה שהוא רדוד וריקני ועקצה אותו שבחוץ הוא רק יוכל להצליח אם יפגוש אישה מבוגרת שהוא ייעזר בה (בערך באילו המילים) היו כל כך פוגעניות שהתביישתי בשבילה. הוא סיפר את הדברים האלה במשימת "אחים שכאלה" כאשר נשאל על ידי נרי שהופיעה פתאום על המסך כמו בחלום רע, ושאלה אותו למה הוא חשב שהיא לא אוהבת אותו. אני לא מתארת לעצמי שיש אימא אחת ששמעה את הדברים האלה ולא הזדעזעה.



הצורך של נרי ללעוג לו מאחורי גבו וגם בפניו, היה רק מקרה אחד מני רבים שדיירים בבית פשוט נהנו לצחוק על חשבונו ולגמד אותו, לבוז לו ולהטיף לו מוסר, אך הוא בשלו, לא העליב בחזרה, לא ירד לרמתם ואפילו העניק להם חיבוק, כי אצלו האהבה תנצח הכול. ואמנם כך היה, היא ניצחה ובגדול.



אסף גורן, האח הגדול. צילום: אביב חופי
אסף גורן, האח הגדול. צילום: אביב חופי



אלפי צופים התאהבו בילד הקסום הזה, כל אמא בישראל ייחלה שילדיה יגדלו להיות בעלי ערכים כמו של אסף וכל הרשת מוצפת בדברי ברכה ופרגון כמו שלא ראינו באף עונה לאף זוכה, עם פוסטים שחוזרים ואומרים שאסף הוא מודל לחיקוי לנוער ולילדים.



האיש הצעיר החטוב ובעל החיוך היפה, החם והטוב כבש את ליבם של הצופים בתמימותו ובאהבת הזולת שלו. במיוחד בלטה אצלו הצניעות, כאשר הודה שהוא טוב יותר במעשים מאשר במילים ושהוא לא אלוף הנואמים, מה שיכול היה ליצור את הרושם שהוא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר. אבל מי שעקב אחריו גם בערוץ 26 יכול היה להבחין שמתחת לקליפה החיצונית של שמחת החיים האופיינית לו, קופצנות שובבית, סלטות באוויר ואקרובטיקה מרשימה, מסתתרת לה נשמה עם הרבה אינטליגציה רגשית.



אני אישית התרשמתי מהידע שלו בשירי ארץ ישראל היפה והישנה, כמו גם כשנישק את הציציות שלו ופילל לאל של כולנו. באחד הימים האחרונים, אסף ביקש מהאח הגדול שישמיע להם את השיר "לילה טוב" של הזמר רומן שרון שנפטר בגיל צעיר. די נדיר שבחור צעיר בגילו יכיר זמרים מתקופה אחרת שהיא זרה לגמרי לצעירים אחרים. שלא לדבר על הבקיאות שלו בשירים איכותיים של כל זמרי העבר וההווה.



האח הגדול, שי חי לאסף: "פחדן ללא תקנה". צילום מסך
האח הגדול, שי חי לאסף: "פחדן ללא תקנה". צילום מסך



בזכותו, הייתה לנו מעט עדנה בעונה רצופה בלא מעט חיכוכים ולעיתים אווירת נכאים ולא היה אף אחד ראוי יותר מהאיש המוזיקלי, הספורטיבי, הכשרוני והאוהב האדם הזה, לנצח בגמר ולהשאיר לנו טעם טוב בפה ככלות הכל. אחד הגולשים תיאר את השמחה שפרצה בביתו כאשר אסף הוכרז כמנצח. "כולם צעקו משמחה כאילו רונלדו הכניס עכשיו גול". ואמנם, גם מסביבי אפילו השכנים צהלו ושמחו.



ומשפט אחרון על אחד הדיירים שהכי בלטו העונה עדי לאון. זאת לגמרי הייתה הפתעה כשלאון יצא חמישי בגמר הגדול. כי התמונה בחוץ הציגה מציאות שונה, לאון הוביל בסקרים, צבא האמת והאמת הבלתי מנוצחת התאחדו והריצו אותו לגמר, הרשתות התמלאו במעריצים ובפוסטים של תמיכה. עדי לאון לטוב ולרע היה אחד הדיירים הכי אותנטים בבית, גם הוא בדרכו שלו פיזר אהבה ואנרגיה טובה, ואף הכניס קלילות משעשעת לכל העגמומיות ששרתה בבית.



"האח הגדול", אסף גורן. צילום מסך
"האח הגדול", אסף גורן. צילום מסך



"האח הגדול VIP" הסתיימה אמש ואני בספק אם העונה הבאה של הריאליטי שכבר הציג 12 עונות רצופות, תמשיך לעורר עוד עניין. הייתי מציעה להפקה להכניס שינויים וחידושים משמעותיים לפורמט המיושן והנדוש, כמו לשנות את שיטת ההצבעות ולהצביע לדייר הכי לא אהוב בבית ולא לדייר האהוב. כמו גם לצאת מהתבנית הקבועה והמשעממת של ליהוק מייצג מכל החתכים בארץ ואולי ללהק 16 דיירים דווקא מאותו עיסוק כמו רופאים מתחומים שונים, או עורכי דין מתחומים שונים כל אחד ואופיו, ולראות איך הדינימקה החברתית שלהם בבית מתנהלת.



מה שבטוח שעכשיו אפשר להתפנות לתוכנית "2025" שאולי לא התברכה לאחרונה ברייטינג גבוה בגלל עיתוי לא נכון של עלייה לאוויר, אך מתחילה להתאושש ומציעה לנו פורמט ייחודי ויוצא דופן, מה עוד שהעניינים שם מתחילים להתחמם בין תושבי העיר העתידנית ונראה לי שהולך להיות שמייח.



האח הגדול, אסף גורן, אורלי רביבו. צילום מסך
האח הגדול, אסף גורן, אורלי רביבו. צילום מסך