השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הנחה אתמול את משטרת ישראל לפעול באופן מיידי כנגד תופעת הספסרות בכרטיסים לאירוויזיון. מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי לאחר הפרסומים על שהכרטיסים למופעי האירוויזיון אזלו במהירות שיא ולאור הדיווחים על קניית כרטיסים באופן מרוכז ומכירה של כרטיסים במחיר גבוהים עד פי 2.5 מהמחיר המקורי וביצוע ספסרות בכרטיסים לתחרות, הנחה ארדן את המשטרה לפעול באופן מיידי כנגד התופעה ולנקוט את כל האמצעים הנדרשים על מנת למנוע ספסרות.
 
עוד ציינו במשרד כי ארדן ביקש לעצור את הסחר הלא חוקי בכרטיסי האירוויזיון המבצע ברשתות, במטרה למנוע את הפקעת המחירים המנוגדת לחוק וכן על מנת למנוע את העושק והניצול לרעה של חובבי האירוויזיון והתיירים הרבים שצפויים לבוא ולהשתתף במופע שיתקיים השנה בישראל, ומוכנים לשלם מחירים גבוהים ואף מופקעים על מנת לצפות במופעים.

ארדן. צילום: אוהד צויגנברג
השר ארדן אמר: "עושק הציבור וניצולו באמצעות הספסרות בכרטיסים הינה תופעה מכוערת ולא חוקית. לא ניתן שאירוע היסטורי ומשמח שצפויים לקחת בו חלק חוגגים מכל העולם יהיה כלי בידי עבריינים המכערים את פניה של מדינת ישראל. הנחיתי את המשטרה לפעול כנגד הספסרות בכל האמצעים העומדים לרשותם".

 
תאגיד "כאן" הודיע למשרד הכרטיסים "לאן" ,המשרד שנבחר במכרז למכירת כרטיסי האירוויזיון, כי עליו לעצור את המכירה, לאחר שמערכות הפיקוח והבקרה מטעם הנהלת התאגיד העלו חשש לאי סדרים ופגמים בהליך המכירה שבוצע מטעם לאן.
 
מערכות הפיקוח של התאגיד זיהו ניסיון של גורמים שונים להתערב בהליך המכירה והעלו ממצא לפיו יש חשש כי מאות כרטיסים, בשווי של מאות אלפי ש"ח ובמקומות הטובים ביותר באולם, נמכרו לבכירים בעולם התקשורת והספורט במקום לציבור הרחב, וזאת בניגוד מוחלט להנחיות מועצת התאגיד.
 
כפי שכבר פורסם הכרטיסים לגמר, שנמכרו בסבב המכירה הראשון, אזלו תוך דקות. התאגיד מודיע כי מכירת הכרטיסים מוקפאת עד לבדיקת הנושא ובמידה וימצא כי כרטיסים נמכרו שלא כדין התאגיד יפעל להשבתם למכירה ליעדם המקורי - הציבור הרחב.