יחידת בלוני התבערה "בני אלזוארי" ממשיכה לאתגר את כוחות צה"ל ותושבי עוטף עזה, עם שיגור בלוני התופת והתבערה לכיוון יחידות צה"ל הפועלות בעוטף וגם לעבר יישובי העוטף. ביחידה הדגישו פעם נוספת כי "הפרחת בלוני התבערה תימשך ככל שהמצור על רצועת עזה יימשך". עוד אמרו, כי שיגור הבלונים לא ייפסק "עד אשר יושגו מטרותינו ונממש את הזכויות שלנו". 


היום (ראשון) נמשך שיגור הבלונים, ועל פי תושבים בעוטף עזה נספרו לפחות עשרה בלונים או זרי בלונים שהגיעו לאזור. חלק מהבלונים אף הגיעו לבסיסי צה"ל הממוקמים בנגב המערבי. בנוסף, נמשכו זריקות האבנים והחבלה בגדר, כאשר כוחות הביטחון נאלצו לבצע ירי הרחקה בחמישה מקרים בהם פלסטינים התקרבו לגדר וניסו לחבל בה.
 
תושבי עוטף עזה חשים את הסכנה המוחשית של בלוני התבערה בשבועות האחרונים, כולל שיגור בלוני התופת בשעות הלילה. "רק בנס נמנע כאן אסון", אמר אחד התושבים ל"מעריב אונליין". "צה"ל נאלץ לירות בשבת לעבר זר בלוני תופת שהגיע מהרצועה, והפיל אותו. מה אם הבלונים היו נופלים על אחד הבתים, כמו שהיה בשבוע שעבר?".

הבית באשכול שנפגע מבלון נפץ. צילום: ביטחון אשכול

 

בינתיים, נוכח הדוח של המועצה לזכויות אדם שהצביע על חשד לכאורה לקיום פשעי מלחמה במהלך צעדות השיבה, משתמש צה"ל באמצעים לפיזור הפגנות נגד המפגינים. גורמים בצבא מציינים, עם זאת, כי רק במקרים קיצוניים משתמשים החיילים בירי אש חיה. ביום שישי נפגעו 17 פלסטינים מירי אש חיה, אחד מהם ילד בן 12. פעילות הפרות הסדר בגדר הרצועה הולכת וגואה בימים האחרונים לקראת "צעדת המיליון", שתתקיים בסוף החודש, לאחר שהפלגים הפלסטינים קראו לה לציון יום השנה לצעדות השיבה ושבירת המצור, וכן לרגל יום האדמה שחל ב-30 למרץ. 

במקביל, ממשיכים העזתים בפעילויות הליליות שלהם נגד כוחות הביטחון, כולל שימוש ברוגטקות. היום אחר הצהריים נועדה התנועה לשבירת המצור על רצועת עזה עם בכירי חמאס ברצועה, בהם מנהיג הארגון איסמעיל הנייה. בשעות הערב והלילה יצאו פעילי יחידת אלזוארי לשיגור בלונים והשלכת מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל באזור צפון רצועת עזה. ראש ועדת צעדת השיבה, חאלד אל-באטש, אמר בישיבה כי הצעדות יימשכו כל עוד לא הושגו המטרות שלה.