פרשת האירוויזיון: אבי מסינג, מנכ"ל משרד הכרטיסים "לאן", שנאלץ להפסיק למכור כרטיסים לתחרות הזמר האירופית, אמר הערב (ראשון) בערוץ 12 כי תאגיד השידור הציבורי "כאן" הורה לו לשמור מעל 2,000 מהכרטיסים עבור אנשיו. התאגיד טען אתמול כי הוא הורה ל"לאן" להפסיק את המכירה לאחר שעלה חשד לאי סדרים בהליך המכירה. בעקבות הפרסומים, השר לביטחון פנים הורה אתמול למשטרה לחקור האם בוצעה ספסרות בכרטיסים


"אני לא מכיר את הקונים, זה מספר מצומצם מאוד של אנשים שהתבקשתי על ידי אנשי התאגיד לשמור להם מקומות", אמר מסינג ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 12. "התאגיד אני מציע לו לעשות בדק בית, לבדוק מה היו ההנחיות, מה נעשה כי כל הדברים נעשו בהנחיות ובפיקוח התאגיד".
"מתוך 7,300 מקומות באולם נמכרו 2,700, על זה יצא קצפם, אבל אלו הנחיות של התאגיד", הוסיף מנכ"ל לאן. "נשארו עוד מעל ל-4,000 כרטיסים פנויים. אם מנסים לשים עלינו כתם, עבדנו לפי לפי הספר, לפי ההוראות ולפי החוק. לא עשינו דבר שלא בפיקוח התאגיד".

"נמכרו לבכירים בעולם התקשורת והספורט"
 
כזכור, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הנחה אתמול את משטרת ישראל לפעול באופן מיידי כנגד תופעת הספסרות בכרטיסים לאירוויזיון. מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי לאחר הפרסומים על שהכרטיסים למופעי האירוויזיון אזלו במהירות שיא ולאור הדיווחים על קניית כרטיסים באופן מרוכז ומכירה של כרטיסים במחיר גבוהים עד פי 2.5 מהמחיר המקורי וביצוע ספסרות בכרטיסים לתחרות, הנחה ארדן את המשטרה לפעול באופן מיידי כנגד התופעה ולנקוט את כל האמצעים הנדרשים על מנת למנוע ספסרות.
 
תאגיד "כאן" הודיע אתמול למשרד הכרטיסים "לאן" ,המשרד שנבחר במכרז למכירת כרטיסי האירוויזיון, כי עליו לעצור את המכירה, לאחר שמערכות הפיקוח והבקרה מטעם הנהלת התאגיד העלו חשש לאי סדרים ופגמים בהליך המכירה שבוצע מטעם לאן.
 
"מערכות הפיקוח של התאגיד זיהו ניסיון של גורמים שונים להתערב בהליך המכירה והעלו ממצא לפיו יש חשש כי מאות כרטיסים, בשווי של מאות אלפי שקל ובמקומות הטובים ביותר באולם, נמכרו לבכירים בעולם התקשורת והספורט במקום לציבור הרחב, וזאת בניגוד מוחלט להנחיות מועצת התאגיד", נמסר מכאן.
 
"כפי שכבר פורסם הכרטיסים לגמר, שנמכרו בסבב המכירה הראשון, אזלו תוך דקות. התאגיד מודיע כי מכירת הכרטיסים מוקפאת עד לבדיקת הנושא ובמידה וימצא כי כרטיסים נמכרו שלא כדין התאגיד יפעל להשבתם למכירה ליעדם המקורי - הציבור הרחב".