הקונסוליה האמריקאית בירושלים, אשר במשך עשרות שנים פעלה באופן עצמאי מחוץ לשגרירות ארה"ב, ושימשה שגרירות אמריקאית לפלסטינים, תתמזג היום (שני) עם השגרירות, ותיכנס תחת שליטתו של השגריר דוד פרידמן. הודעה מטעם מחלקת המדינה האמריקאית ששוחררה אמש אישרה את המיזוג בין הקונסוליה לבין השגרירות. 



המבנה ההיסטורית של הקונסוליה ישתנה כעת ויהפוך ליחידה לענייני פלסטינים, ויפעל בחסות השגרירות. עד כה פעלו שתי הישויות - השגרירות כשהייתה ממוקמת בתל אביב, והקונסוליה הכללית בירושלים - כשתי יחידות נפרדות, כאשר כל אחת מהן דיווחה באופן עצמאי למחלקת המדינה, כל אחת מהן בעלת דוברת אחרת. 



השגרירות בתל אביב הייתה אחראית על חלקה של ישראל בתוך הקו הירוק של 1967, והקונסוליה הכללית הייתה אחראית על הגדה המערבית, עזה ומזרח ירושלים. יחידת העניינים הפלשתיניים החדשה צפויה לבצע רבות מהמשימות שעד כה בוצעו על ידי הקונסוליה הכללית, אם כי חלק מפעילות היחידה יועברו לבניין השגרירות החדש בירושלים. 



הכוונה למזג את הקונסוליה לשגרירות הוכרזה באוקטובר על ידי מזכיר המדינה, מייק פומפאו, כחמישה חודשים לאחר שהנשיא דונלד טראמפ העביר את שגרירות ארצות הברית מתח אביב לירושלים. לדבריו, מטרת המיזוג היא "להשיג יעילות משמעותית ולהגדיל את האפקטיביות שלנו". פומפאו אמר כי"המהלך לא מעיד על שינוי במדיניות האמריקאית לגבי ירושלים, הגדה המערבית או רצועת עזה".