אחרי שהסקרים האחרונים הראו על מגמת היחלשות, בליכוד מנסים להבין מי עלול לגנוב להם מנדטים ביום הבחירות. ביהדות התורה החלו בשבוע שעבר לקדם קמפיין המדגיש את העובדה כי הליכוד לא שמר על ערכי היהדות בכנסת הקודמת ולכן יש להצביע ליהדות התורה. אמש קיבלו ח"כים מהמפלגה החרדית טלפונים מגורמים בכירים בליכוד שביקשו מהם למתן את הביקורת "זה לא הזמן לתקוף את הליכוד. צריך לחזק את גוש הימין".



השיחות התקיימו על רקע דברים שאמרו ח"כים מיהדות התורה. "מי שנמצא בכנסת יודע, הליכוד מביא יוזמות נגד מסורת ישראל", אמר ח"כ אורי מקלב בפתיחת מטה המפלגה בבני ברק לפני שבוע "מי שמצביע לליכוד מחזק אותם בזה. ההצבעה ליהדות התורה  היא גם הצבעה לגוש הימין וגם שמירת הצביון היהודי של מדינת ישראל". בליכוד ניסו להסביר ש"אם היו יוזמות כאלה נגד מסורת ישראל, הן לא מטעם המפלגה אלא יוזמות פרטיות של חברי כנסת", הסביר הגורם הבכיר לח"כים החרדים "בכל מקרה זה לא מקודם ללא אישור הקואליציה. כפי שהיה בכנסת הקודמת".



בליכוד מקווים כי לאור הסקרים האחרונים המנבאים להם ירידה במנדט אחד או שניים, יוכלו לסחוף קולות גם מהרחוב החרדי החושש מהאפשרות של גנץ ובעיקר לפיד יקימו את הממשלה הבאה מה שיכול להביא אותם למצב של שנת 2013 אז נותרו מחוץ לממשלה. המפלגות החרדיות מבינות את הניסיון הזה ומנסות למנוע אותו באמצעות התקפות על הליכוד. על אף הבקשה מצד הליכוד למתן את הביקורת, יש להניח כי בחודש וקצת שנותרו לבחירות, חברי הכנסת של יהדות התורה ימשיכו בקמפיין הטוען כי הליכוד מקדם חקיקה נגד המסורת היהודית.