המועמדים לכנסת מטעם רשימת כחול לבן ביקרו היום (שני) בצפון ויו"ר הרשימה ניצל את ההזדמנות לעקוץ את הליכוד והגיב לקמפיין "ביבי או טיבי". בשיחה עם חקלאים ביסוד המעלה, אמר  הרמטכ"ל לשעבר כי "כל אלו שצוללים בסקרים, ומאיזושהי סיבה מתחילים להמציא כל מני סיפורים של 'אלו ילכו עם טיבי' ו'אלו ילכו עם כהנא' - הכל לא נכון. אנחנו כאן לבנות ממשלת אחדות עם כל המפלגות. עם מפלגת הליכוד שתצטרף אלינו ועם כל אחד שהוא ציוני ושפוי שמוכן להצטרף אלינו".



מהליכוד נמסר בתגובה לדברי גנץ: "ללפיד וגנץ אין ממשלה בלי גוש חוסם של המפלגות הערביות. עופר שלח הודה שהם יקימו גוש חוסם עם המפלגות הערביות, מיכאל ביטון אמר שהם ישבו איתן בממשלה, וגנץ פסל ישיבה עם נתניהו. לכן זה חשבון פשוט: או ביבי או טיבי. על זה הבחירות".

דבריו של גנץ באים בתגובה לדף המסרים שהופץ אתמול לבכירי הליכוד, בו ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמקד בהתקפות נגד רשימת "כחול לבן". "בסוף בבחירות האלה הבחירה היא בין ממשלת שמאל חלשה בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין חזקה של הליכוד בהנהגתי. התקשורת תעשה הכל כדי שהשמאל ינצח. חיכו ליועץ. ההר הוליד עכבר והעכבר הזה תכף יברח", נאמר בדף המסרים.

עוד נאמר בתדרוך: "לפיד וגנץ מנסים להסתיר ולעשות הסוואה כאילו הם לא שמאל. התקשורת מנסה להסתיר כל מיני דברים על גנץ. לא לא מה שאתם חושבים. הם מסתירים את העובדה ששנה אחרי צוק איתן, גנץ השתתף בטקס זיכרון לאלף מחבלי החמאס שנהרגו בצוק איתן. תראו מה התקשורת מסתירה על גנץ. זה שמאל. גנץ אומר שהוא סיכן את חיילי גולני כדי לא לפגוע בפלסטינים, זה שמאל. והיום אנחנו שומעים שלפיד וגנץ אומרים שהם לא ישבו איתנו אלא ישבו עם טיבי. מיכאל ביטון אמר את זה הבוקר. ישבו עם טיבי בממשלה. כל האסטרטגיה שלהם מתבססת על זה שלפיד וגנץ הם לא שמאל. אם נבהיר את האמת הזאת לציבור, הליכוד יוכל להדביק את הפער ולנצח".

אתמול דווח בחדשות 13 כי המצע של רשימת "כחול לבן" יפנה למצביעים ימנים. בין היתר דווח כי יהיו התייחסויות לכוונתם לשמור על שטחים נרחבים ביהודה ושומרון ברשות ישראל, אך גם לקיים נשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. עם זאת, לא ברור האם מדובר בתוכנית מדינית או יותר הצהרות במענה לביקורת שניטחת על המפלגה מצד הליכוד והימין החדש שמאשימות את מפלגתו של גנץ כ"שמאל חלש".

על פי הדיווח, במצע המפלגה יהיו סעיפים שיבטיחו אי חלוקה של ירושלים, ושמירתה מאוחדת תחת ריבונות ישראל, שליטה ישראלית בבקעת הירדן, ושמירה על גושי ההתנחלויות ביהודה ושומרון וטיפוחם. למרות זאת, במצע המפלגה מצויינת נכונות לקיים משא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית. בנוסף לכך, גם נושא חוק הלאום יופיע במצע המפלגה, שם ייקראו לתקן את החוק ולהכניס לתוכו את ערך השוויון.