מסוקי קרב של צה"ל תקפו שתי עמדות של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה בתגובה להפרחת זר בלונים שנשא מטען חבלה לעבר שטח ישראל. אין נפגעים ולא נגרם נזק. באירוע לא היו  נפגעים ולא נגרם נזק.

מוקדם יותר המועצה אזורית אשכול הודיעה  כי בלון נפץ התפוצץ בין שני מבנים בתוך ישוב באשכול. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים באירוע ואיש לא שהה בבתים בזמן האירוע. עוד דיווחה המועצה כי הדי פיצוצים נשמעו כתוצאה מפעילות חיל האוויר בתגובה להפרחת בלונים מוקדם יותר.



אתמול נמשך שיגור הבלונים, ועל פי תושבים בעוטף עזה נספרו לפחות עשרה בלונים או זרי בלונים שהגיעו לאזור. חלק מהבלונים אף הגיעו לבסיסי צה"ל הממוקמים בנגב המערבי. בנוסף, נמשכו זריקות האבנים והחבלה בגדר, כאשר כוחות הביטחון נאלצו לבצע ירי הרחקה בחמישה מקרים בהם פלסטינים התקרבו לגדר וניסו לחבל בה.



"רק בנס נמנע כאן אסון", אמר אחד התושבים ל"מעריב אונליין". "צה"ל נאלץ לירות בשבת לעבר זר בלוני תופת שהגיע מהרצועה, והפיל אותו. מה אם הבלונים היו נופלים על אחד הבתים, כמו שהיה בשבוע שעבר?".



ביום שישי נפגעו 17 פלסטינים על גדר הרצועה מירי אש חיה, אחד מהם ילד בן 12. פעילות הפרות הסדר בגדר הרצועה הולכת וגואה בימים האחרונים לקראת "צעדת המיליון", שתתקיים בסוף החודש, לאחר שהפלגים הפלסטינים קראו לה לציון יום השנה לצעדות השיבה ושבירת המצור, וכן לרגל יום האדמה שחל ב-30 למרץ.



במקביל, ממשיכים העזתים בפעילויות הליליות שלהם נגד כוחות הביטחון, כולל שימוש ברוגטקות. אתמול נועדה התנועה לשבירת המצור על רצועת עזה עם בכירי חמאס ברצועה, בהם מנהיג הארגון איסמעיל הנייה. בשעות הערב והלילה יצאו פעילי יחידת אלזוארי לשיגור בלונים והשלכת מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל באזור צפון רצועת עזה. ראש ועדת צעדת השיבה, חאלד אל-באטש, אמר בישיבה כי הצעדות יימשכו כל עוד לא הושגו המטרות שלה.