36 ימים לפני הבחירות לכנסת, הגיעו היום (שני) ראשי רשימת "כחול לבן" לסיור ביטחוני ברמת הגולן, שהיה חלק מסיור בחירות שהחל משעות הבוקר בצפון, ותוך כדי כבר יצאו מספר התבטאויות שתקפו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הפעם, בסיור שהאיפול ממנו הוסר בדקות האחרונות, הצהירו הארבעה בעיקר על כך שרמת הגולן תישאר חלק בלתי נפרד מישראל, והדגישו שוב את הניסיון הצבאי שלהם. 

"אנחנו נדרשים להתמודד עם אתגרים ביטחוניים מגוונים. גם גבי, גם אני וגם בוגי לחמנו פה", אמר גנץ והוסיף: "יש מולנו חזית איראנית שמתבססת פה. כמו בעזה בלבנון, ישנם איומים משמעותיים. נמצאים לפניכם שלושה רמטכ"לים ושר לשעבר שהיה בקבינט. 117 שנות ניסיון צבאי.  אנחנו נבנה קבינט תקיף וננהל מול צה"ל והגורמים המוסמכים את התהליכים הנכונים והאחראים - לא מול התקשורת. אותנו לא ילמדו איך להגן על המדינה ואיך להילחם בטרור".
"אנחנו נעצור את ההתבססות האיראנית בשלוש החזיתות - בסוריה, בלבנון וברצועת עזה. צה"ל וכוחות הביטחון יקבלו חופש פעולה וגיבוי מהדרג המדיני. יהיה לנו קבינט אחראי ומאוזן. נגדיל את ההתיישבות בגולן בצורה שתשדר לעולם בצורה ברורה - לעולם לא נרד מהגולן. להפך, הוא יפותח ויוכפל. יש לרתום את ארה"ב ואת הקהילה הבינלאומית לפעול למען האינטרסים הביטחוניים של ישראל בגזרה הצפונית".
 
יאיר לפיד אמר: "רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. היא נכס אסטרטגי ויש לנו עליה זכות היסטורית. ישראל לא תחזיר לעולם את רמת הגולן. היא שלנו, והיא תשאר שלנו. בשנתיים האחרונות אנחנו מנהלים קמפיין שיוביל להכרה אמריקאית בריבונות הישראלית על רמת הגולן. גם מול הקונגרס, גם מול הבית הלבן. בעקבות פניות של צביקה האוזר ושלי, הגישו שני סנטורים אמריקאים, טום קוטון וטד קרוז, הצעת החלטה לסנאט האמריקאי להכיר בריבונות שלנו על הרמה. 

"היסטורית הגולן הוא שלנו. אסטרטגית, הגולן הוא שלנו. ממשלה בראשותנו לעולם לא תחזיר את רמת הגולן. בצד השני של הגבול יושב רודן שרצח חצי מיליון בני אדם, מבני עמו. מי שמחזיק את המשטר שלו הם האיראנים והחיזבאללה. אנחנו קוראים גם לאיחוד האירופי ולאו"ם להכיר במציאות. להכיר במה שנכון וצודק. להכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן".
משה בוגי יעלון אמר לאחר מכן כי: "הגבול שלפנינו הוא לא רק גבול בין מדינות, הוא גם גבול בין ציביליזציות: הירוק, המלבלב, הפורח והמשגשג שבצד שלנו מול השחור, השרוף, המדמם שבצד הסורי. זהו גבול התקווה מול הרשע.
 
במשך כל מלחמת האזרחים העקובה מדם שהתחוללה על אדמת סוריה, ידענו להציב קווים אדומים, להכות היכן ומתי שצריך כשניסו לפגוע בנו ובריבונותנו. ידענו למגר כל ניסיון איראני ישיר או באמצעות שליחים לפתוח חזית מולנו כאן. גבינו מחירים כבדים מהאויב, שמרנו על העיקרון של - לבצע ולשתוק, וכח ההרתעה שלנו הוכיח את עצמו". 
גבי אשכנזי הסתפק במסר קצר והוסיף: "אני רוצה לומר דבר אחד לכל אויבנו בסוריה ובמרחב כולו. מול כל איום קיומי על מדינת ישראל- אנחנו נפעל ולא נכיל. פעולה- לא הכלה".

ראשי "כחול לבן". צילום: תקשורת תלם
ראשי "כחול לבן". צילום: תקשורת תלם