“בינךָ, יועז הנדל, לבין אסף זמיר, יש פְּעוֹר תְּהוֹמָה” (ח”כ דודי אמסלם ב”פגוש את העיתונות”). מיהם ה”הם” האלה? שואלת כתבתנו לענייני קריפטולוגיה. מיהי המפלצת העלומה והאניגמטית, שממדיה מיתולוגיים כמעט ושרה”מ נתניהו והביבי שבתוכו וכת מהדהדי מסריו משתמשים בה כל הזמן, כסיבה וכמסובב, כאיום וכהוקעה וכבעיה ופתרון, במאבקם הוויראלי להוכחת חפותו המוּלֶדֶת? 
 
מדוע אי אפשר לנקוב בכתובת ובשם ברורים של מי שיצר, ארגן ומפעיל את המפלצת שנועדה לסלק את רה”מ מכס מלכותו? “השמאל”? התקשורת? אבי גבאי? אלדד יניב? רביב דרוקר? ליאת בן־ארי? יאיר לפיד? גדעון סער? מני נפתלי? הקרן החדשה? התקשורת? נוני מוזס החשוד בניסיון לשחד את הביבי? בני גנץ? בן כספית? שי ניצן? אילנה דיין? הנשיא ריבלין, חלילה? גיא פלג? רוחו של מאיר דגן? כולם ביחד? האם ציפי לבני ואהוד ברק מושכים בחוטיהם? 
 
ומי מממן פרויקט יקר שכזה? הרי מפלגות השמאל חלשות ומנסות לצוף מעל אחוז החסימה ומפלגת כחול לבן מקווה להוריד את הביביקרטיה בניצחון בקלפי, כמו שתמיד דרש הימיניהו. את מי אפשר לתבוע ולהעמיד לדין בתור ה”הם הפעילו מכבש לחצים בריוני בלתי פוסק, כמעט בלתי אנושי, על היועמ”ש, כדי שיגיד שהוא שוקל להגיש נגדי כתב אישום בכפוף לשימוע, גם כשברור שאין כלום” (נתניהו, בהודעה לאומה המשתאה. ואגב, את כל ההאשמה הזאת של “מכבש לחצים בריוני” הפעילו דווקא נתניהו ושוליותיו, כזכור, נגד המשטרה, התקשורת, השמאל, הפרקליטות ועכשיו גם היועמ”ש). 

דוד אמסלם. צילום: מרק ישראל סלם
דוד אמסלם. צילום: מרק ישראל סלם

 

אז למה, לפי מה שהתגלה בתיקי 2000 ו־4000, מנסה נתניהו, באמצעות צד שלישי (תמיד צד שלישי) ללכלך דווקא על חבריו למערכה ושותפיו הנאמנים בקואליציה הכי טובה ומוצלחת שהייתה אי פעם לרה”מ הכי מוצלח בהיסטוריה – בנט (ורעייתו), סער (ורעייתו) וכחלון? ואיך זה שבכל פעם שהביבי ונשרכיו משבחים את המנהיג ואת הישגיו המופלגים במדינה, אף אחד לא מזכיר, גם לא המראיינים האדיבים, שהמדינה שלנו היא במקום ה־34 בעולם במדד השחיתות, כמו בוטסואנה, ושמערכת הבריאות קורסת ושהכבישים פקוּקים והרכבות תקועות והדרום בוער והגדה מתלקחת והחינוך מוּדַת והפְּעוֹר התהוֹמָה (ראו למעלה) מעמיקה בין אלה שיש להם לאלה שאין להם. לנתניהו ולמסרסרי מסריו מתאימים דברי מארק טוויין, שהגיעו אלי בפייסבוק: “יש להחליף חיתולים ופוליטיקאים לעתים קרובות ומאותה הסיבה”.
 
אז מי הם, לכל הרוחות, ה”הם” האלה, שמנהלים מסע ציד ותופרים תיקים לרה”מ הכי מוצלח בתולדות ישראל? איך הם מאורגנים, היכן המטה שלהם ומי מממן אותם, חוץ מהקרן החדשה וג’ורג’ סורוס, שהרי כל בעלי ההון האפשריים כבר סמוכים לשלטון? לא נתניהו ולא בבואותיו מספקים איזושהי תשובה ברורה. אבל הם מפיצים המון דברי שקר, או לפחות “פייק עובדות אלטרנטיביות”, כלשון ידידנו הלאומי (בע”מ) טראמפ, ומתוך העובדות אני יכולה לברור את המוץ מתוך התבן ואת הקש מהגבבה ולחשוף את פניו המכוערות של המפלץ המסתתר מאחורי התואר “הם”: ובכן, זהו בבירור - שמאלִיאתבנאריבלינפתליאירביבמנינפתלימינחדששוניאלשייכפלגיאלדדיניב.בעצםכו־לם. 

מי שיפענח פחות מחמישה שמות המסתתרים במזימה, ייחשב שותף לה בפועל, ודי לחכימא ברמיזא.