אסון נמנע בגן ילדים ביישוב בשפלה, לאחר שמדביר השאיר בגן קופסת מזון לתינוקות, ובתוכה חומר הדברה נגד מכרסמים. הילדים שיחקו בחומר שבקופסה ואף נגעו בו – ובנס לא נפגעו. בעקבות הגילוי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה העבירה את התיק לפרקליטות להכנת כתב אישום כנגד חברה ההדברה והמדביר שביצעו את ההדברה המסוכנת. 

  
הדבר אירע במהלך חודש דצמבר 2018, המדביר הביא עמו לגן קופסת תחליף חלב לתינוקות שעליה מדבקה עם הכיתוב "רעל", אשר הכילה מספר קוביות של חומר הדברה בשם "סולו בלוק", המיועד להדברה תברואית נגד מכרסמים על-ידי מדבירים מורשים. לאחר ביצוע העבודה, השאיר המדביר את האריזה בפינת התיאטרון שבגן, ליד הבובות.

למחרת היום, בשעות הבוקר, הבחינו הילדים בקופסה, ושניים מהם אף הצליחו לפתוח אותה ונגעו בחומר ההדברה שהיה בתוך הקופסה. משהבחינה הגננת במתרחש, היא הרחיקה את הילדים מהחומר ומהקופסה, והם הופנו לבדיקה רפואית. למרבה המזל, התברר כי לא אירע נזק בריאותי לילדים ששיחקו בחומר.
חומר ההדברה שנשאר בגן. צילום: המשרד להגנת הסביבה


המשטרה הירוקה ומשטרת לוד פתחו בחקירה נגד חברת ההדברה והמדביר שביצע בפועל את ההדברה. יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה אמר: "פעם נוספת אנחנו רואים את משנה הזהירות הנדרש בכל הקשור להדברה. אני קורא לציבור לעבוד רק עם מדבירים מורשים ולדווח לנו על מקרים חשודים, אך להיות ערניים גם כאשר ההדברה מבוצעת על-ידי מדבירים מורשים. המשטרה הירוקה תמשיך בפיקוח ואכיפה הדוקים בכל מה שקשור להדברה ולסיכונים סביבתיים".