רשימת כחול לבן היא המנצחת הגדולה בבחירות הדמה שנערכו היום (שלישי) בתיכון בליך ברמת גן. המפלגה בראשות בני גנץ ויאיר לפיד מובילה עם 47 אחוזי הצבעה בקרב התלמידים שנטלו בה חלק. מפלגת הליכוד ניצבת במקום השני עם 21 אחוזים מקהל המצביעים ובמקום השלישי מפלגת מרצ עם 10 אחוזים.

כמידי מערכת בחירות, כ-2,300 תלמידי תיכון בליך ברמת גן הצביעו במסגרת בחירות דמה לכנסת, בניסיון לחזות את תוצאות הבחירות הארציות לכנסת ה-21, שיתקיימו בחודש הבא. 


בתיכון בליך מתגאים כי הוא הפך למקור החוזה את התוצאות האמיתיות בבחירות הארציות, למרות שבבחירות האחרונות בשנת 2015, מי שהגיעה למקום הראשון בהצבעה שנערכה בביה"ס, עם כשליש מקולות התלמידים (32%) הייתה מפלגת המחנה הציוני, אחריה מפלגת יש עתיד (28%) ומפלגת הליכוד קיבלה רק 14%. התלמידים והמפלגות מאמינים ש"בליך" הוא התמרור על הצפוי לנו ב-9.4.19.

תוצאות בחירות הדמה בתיכון "בליך". צילום: אבשלום ששוני
תוצאות בחירות הדמה בתיכון "בליך". צילום: אבשלום ששוני

בשבועות האחרונים הופיעו בכירים מהמפלגות השונות בפני התלמידים והבוקר התקיים פסטיבל ססגוני לקראת החירות בצהריים. המפלגות הציבו דוכנים ועל הבמה עלו נואמים, כשכל אחד מנסה לשכנע רגע לפני פתיחת הקלפיות.



"מה שיקרה בבליך יקרה גם בבחירות בכנסת", אמר פעיל נלהב של הליכוד. בין האישים שהגיעו, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, הרמטכ"ל לשעבר ואיש כחול לבן גבי אשכנזי, יו"ר מרצ תמר זנדברג, חבר סיעת כולנו,  הח"כ רועי פולקמן, אלונה ברקת מ"הימין החדש" וח"כ אורלי לוי-אבקסיס.



אשכנזי התקבל בהתלהבות רבה ורבים מהתלמידים ביקשו לצלם איתו סלפי. הוא אמר כי "האווירה כאן נהדרת". זנדברג עלתה לבימה ונזכרה בשנות נעוריה בבית הספר כשאמרה: "אכלתי פיתה עם צ'יפס אצל 'מנש' וב-1992 נעשה כאן המהפך ביחד עם מרצ. זו סיבה לסגירת מעגל ושבתיכון 'בליך' יהיה מהפך".



ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן אמר "זו חגיגה דמוקרטית, כולם באים לידי ביטוי". בנו, יונתן שאמה הכהן, יו"ר תא "כולנו" ב"בליך", אמר כי "ההתרגשות בשיא. בחודשיים האחרונים עבדנו מאוד אינטנסיבי ומסביב לשעון. כולנו כיבדנו אחד את השני. לפי הסקרים, כולנו תהיה חזקה בבליך".



הנהלת בית הספר אסרה על התלמידים להתראיין , למעט ראשי התאים, אבל התלמידים הראו מעורבות וביקשו להביע דעתם. הם אמרו "מבליך יצא הסקר של הבחירות לכנסת". האווירה הססגונית על רקע המוזיקה נשמעה למרחקים בשכונת רמת חן הפסטורלית, ופעילים הניחו פליירים על שמשות כלי רכב ברחוב הסמןך.



תמר זנדברג. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
תמר זנדברג. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



איתי, תלמיד מכיתה י"ב אמר בטרם פרסום התוצאות כי  "נחמד פה, כל אחד מסביר על העמדה שלו ואנחנו מקשיבים". על השאלה האם זה ישפיע על ההצבעה שלו הוא אמר "כן, למה לא, אני כבר יודע למי אצביע". חברתו לספסל הלימודים, נופר, הסבירה שלדעתה חשוב שהבחירות האלו מתקיימות בביה"ס: "זה מאוד חשוב והבחירות ב'בליך' משקפות את מה שקורה במדינה. המועמדים מסבירים לנו דברים שאני לא ידעתי לפני, אבל אנחנו לא כל כך מאמינים להם. אני חושבת שאצביע לכחול לבן". חן, תלמידת כיתה י"ב גם תצביע לכחול לבן: "אני חושבת שהם הכי מדברים אלינו, אני חושבת שרובם יצביעו להם".

שי, פעיל במפלגת "כולנו", אמר כי "החבר'ה פה איתנו, יש לנו תא חזק בביה"ס. התלמידים הקשיבו למה שיש לנו להגיד ויש לנו הרבה מה להגיד. אני לא יודע אם הם יצביעו לנו - נדע בקלפי". חבורת תלמידים  צעקה "רק ביבי" וחבריה אמרו כי "לצערנו השמאל שולט פה ורוב התלמידים יצביעו כחול לבן".

"כל קול עשוי לקבוע" הסבירה תלמידה נלהבת שעברה מרכב לרכב לפני ההצבעה. כעת נותר לחכות לבחירות האמיתיות כדי לגלות האם הפעם יחזירו עטרה ליושנה בתיכון היוקרתי שבזמנו חזה את הבחירות לכנסת.