התקשורת והמערכת הפוליטית מחכה לפרסום המצע של מפלגת "כחול-לבן", המובילה בסקרים האחרונים ואף מנצחת את מפלגת השלטון "הליכוד". לקראת פרסום המצע התראיין הבוקר (שלישי) חילי טרופר, מועמד מטעם מפלגת "כחול-לבן", וממנסחי מצע המפלגה, בתכניתם של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM, והסביר את עמדות המפלגה: "אם תיווצר הזדמנות להסדר מדיני אנחנו ננצל אותו עד תום תוך שמירה על הביטחון שלנו". 

איזה הסדר מדיני?
"אנחנו בסיטואציה מדינית ביטחונית מורכבת. אנחנו מתחייבים לעקרונות שנשמור עליהם בכל סיטואציה, בעיקר ביטחונית. נחכה ונראה את ההצעה של טראמפ ואיזה הסדר אפשרי. אני מבין את הרצון לצייר מפה היפותטית אך אזכיר לכם שאנחנו בסיטואציה בה ממשלות ימין מסרו 40% משטחי יהודה ושומרון והם אינם בשליטתנו. נתניהו פינה את חברון, הליכוד פינה את גוש קטיף. אנחנו לא מתכננים לפנות יישובים. זה לא על הפרק. אנחנו יודעים איך יראה הסדר בעתיד, אך כן רוצים לחתור לכל הזדמנות עם מדינות ערב המתונות". 

מדינה פלסטינית - כן או לא?
"זה לא על הפרק כרגע. אתם רוצים שנצייר גבולות עוד בטרם התקיים משא ומתן? זה חוסר אחריות. בניגוד לממשלת הליכוד אנחנו לא רוצים לומר דבר והיפוכו. כרגע אין קיום למשא ומתן, ואין בצד השני ישות שמוכנה להכריז על סיום הסכסוך ולהכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, ולכן זה יהיה לא רציני".

כשתציגו את המצע תהיו הרבה יותר ברורים? אתה מדבר על אפור ודברים צריכים להיות או שחור או לבן.
"למצע יש מאות סעיפים, כולל בסוגיות שהכי מטרידות את הציבור כמו בריאות, תחבורה, חינוך, רווחה ועוד. זכרו מהי האלטרנטיבה, מפלגה שכבר עשור לא טורחת לומר מה המצע שלה. לליכוד אין עמדות".

אתה גם לא אומר לנו מהם העמדות שלך. האם אתם תבנו מעבר לגושי ההתיישבות?
"נחזק את גופי ההתיישבות, אך אין לנו עניין לחנוק את היישובים מחוץ לגושים. השאר תלוי סיטואציה. אם ילדים יצטרכו שייבנה גן או בית ספר – יהיה להם גן ובית ספר. אנחנו ניתן תשובות ברורות יותר מהליכוד ואנחנו מחכים ליום בו תוצב מולנו אלטרנטיבה".

את ביבי אנחנו מכירים, הוא עמד איתן מול 8 שנות אובמה ומנע נסיגה
"נכון. אנחנו מכירים את ביבי. הוא הצביע שלוש פעמים בעד ההתנקות, פינה את חברון, לחץ את ידי ערפאת ואמר שתי מדינות לשני עמים".

לא תעבירו כסף לחמאס ולרצועת עזה? זה יגרום למלחמה וטילים לכיוון תל אביב.
"אנחנו נעביר כסף כדי לא לחנוק הומניטרית, אך יש את מתווה בוגי יעלון, מספר שלוש ברשימה, שהכסף לא יגיע במזוודות אלא נעביר אותו דרך הבנק בעזה, ומי שייקחו אותו הם המורים, העובדים הסוציאליים ועובדי הרווחה".

מה לגבי אסדות הגז? אתם בעד להוציא את הגז מהאדמה?
"כן. יצאו לתקשורת כמה דברים לא נכונים. אנחנו נבחן את הנושא באחריות וברצינות".