היום הרביעי ברציפות: בלוני תבערה הופרחו היום (שלישי) מרצועת עזה לשטח ישראל, ונפלו בשטחים חקלאיים מחוץ ליישוב באשכול. לפי דיווח החקלאים היה פיצוץ, ולא נגרם נזק לנפש ולרכוש. זהו היום הרביעי ברציפות בו בלוני נפץ נשלחים מרצועת עזה לעבר ישראל. 
 
צה"ל צפוי להגיב לאירוע לאחר שאמש הופרחו מרצועת עזה מספר רב יותר של בלונים ביחס לפעמים הקודמות, והם נשאו עימם יותר חומר נפץ, ובתגובה לכך שב צה"ל לתקוף ברצועה. עם זאת, התקיפות אמש בוצעו כנגד עמדות ריקות של חמאס, ותפקידן בעיקר לאותת לו ולא לגרום לנזק משמעותי.
 
על פי תחזית המודיעין של צה"ל ל־2019, שפורסמה לאחרונה, מעריכים באמ"ן כי סיכויי ההסלמה ברצועת עזה צפויים להתגבר. על פי עמדה זו, חמאס יעלה בהדרגה את רף האלימות בעזה, כדי להגיע להישגים מדיניים ולהתרת הסגר על רצועת עזה. בחודש האחרון חידש חמאס גם את האירועים האלימים לאורך הגדר, ואילו השבוע עמד בסימן הפרחת הבלונים. בישראל סבורים כי חמאס הוא זה שמווסת את רף האלימות, במטרה להפעיל לחץ על ישראל, אך גם לא להגיע לעימות איתה.
 
אל מול הדילמה הזו שמציב חמאס, בצה"ל, באישור ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, הוחלט לשנות במידה את התגובה בהפעלת האש. בשלב זה אין מדובר בשינוי מדיניות משמעותי, משום שבצמרת המדינית - ביטחונית לא מעוניינים להיגרר להסלמה צבאית ערב הבחירות.