בית המשפט הרשיע היום (שלישי) ברצח את אשר פרג', שהצית למוות את טובה קררו, אחות קופת חולים, בחודש מרץ 2017 בחולון. בתה של קררו אמרה לאחר הכרעת השופטים: "חיכינו ליום הזה הרבה זמן, כמעט שנתיים שהן ארוכות מדי עבורנו. אנחנו מרגישים שצדק כבר לא יהיה בסיפור הזה כי שום דבר ועונש לא יחזיר את אמא שלנו. אבל המינימום שאפשר לעשות זה קבלה של עונש מקסימלי".
הבנות של טובה קררו, צילום: אבשלום ששוני

עוד הוסיפה: "מעבר לסיפור האישי שלנו הענישה כאן שולחת מסר לכל עובדי ועובדות מערכת הבריאות, שיודעים שאין סלחנות כלפי אלימות נגדם, ושלציבור המטופלים, אין מקום לאלימות ולא הכל מותר להם".

טובה קררו ז"ל


בפרקליטות מחוז תל אביב התייחסו להחלטת בית המשפט ואמרו כי יבקשו להשית על פרג' מאסר עולם. "ביהמ"ש קיבל את עמדתנו וקבע כי הנאשם אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח של טובה קררו ז"ל. הנאשם ביצע את הרצח בצורה אכזרית ביותר, כאשר הצית את המנוחה בעודה בחיים במהלך בדיקה רפואית. מערכת אכיפת החוק רואה בחומרה רבה מקרים של אלימות כלפי צוותים רפואיים ועושה כמיטב יכולתה להיאבק בתופעה בזויה זו. אנו נעתור להשית על הנאשם את עונש החובה הקבוע בחוק, וההולם את הנסיבות הכל כך קשות של תיק זה - מאסר עולם", אמרו בפרקליטות.

מכתב האישום נגד פרג' עלה כי הוא תכנן מראש ולפרטי פרטים את הרצח האכזרי. פרג', שסבר שחיסון שנתנה לו האחות הוותיקה נגד שפעת הזיק לו, הגיע למרפאה, כשהוא מצויד במצת ובבקבוק המכיל חומר דליק, והמתין לתורו בסמוך לחדרה של קררו. 

משפחתה של קררו בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני


כששהו הנאשם והאחות בחדרה, שפך עליה פרג' את החומר הדליק והצית אותה. מיד לאחר מכן, עזב  את חדרה, בעודה נשרפת חיים, השליך את הבקבוק והמצת מידיו ועזב את המרפאה. מותה של קררו נקבע במקום. 
אילנה כהן יו״ר הסתדרות האחים והאחיות בישראל מסרה כי "בהחלטתו מעביר בית המשפט מסר ברור וחד משמעי שדמם של עובדי מערכת הבריאות אינו הפקר, ואנו קוראים לכל הרשויות ללכת לאורה של ההחלטה ולגלות אפס סבלנות ונחישות מוחלטת לכל גילוי של אלימות כלפי צוותים מטפלים. במותה ציוותה טובה על כולנו להמשיך ולהיאבק עד שכלל המערכות יפעלו למיגור האלימות במערכת הבריאות. האחים והאחיות בישראל ניצבים לצד משפחת קררו, מחזקים אותם ומקווים שטובה תהיה הקורבן האחרון של האלימות במערכת הבריאות".