בדרך לחופשי: ועדת השחרורים החליטה היום (שלישי) שלא להתנגד לבקשת קיצור העונש שהגיש הרב יונה מצגר, הרב הראשי האשכנזי לשעבר, שהורשע בקבלת שוחד של חמישה מיליון שקלים. בעקבות החלטת ועדת השחרורים יוכל מצגר להשתחרר מחר מבית הכלא מעשיהו, בו הוא ריצה את עונשו.



על הרב מצגר נגזרו שלוש שנות מאסר בחודש ינואר 2017 והוא החל לרצות את עונשו בחודש מאי אותה שנה,אך כאמור עונשו נקצב. רק לפני חודשיים סירב הנשיא ראובן ריבלין לחון את הרב מצגר. הנשיא הדגיש בתשובתו אז כי מוסד החנינה איננו חוליה נוספת במערכת המשפט והוא נועד למקרים בודדים וחריגים בלבד, בהם מתקיימות נסיבות ייחודיות ויוצאות דופן.



כזכור, ב-20 ביוני 2013 נעצר הרב האשכנזי לשעבר על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה, לאחר חקירה סמויה שנוהלה נגדו במשך מספר חודשים, בחשד לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והלבנת הון. על פי החשדות, הוא ומקורביו לקחו לעצמם מאות אלפי שקלים מכספי תרומות. ב-18 בנובמבר 2013 הוא נעצר שוב על רקע החשדות הקודמים בדבר הלבנת הון, וכן שיבוש מהלכי חקירה והדחת עדים.

באוקטובר 2015 הוגש כנגדו כתב אישום ובו מספר רב של עבירות בסעיפים של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, העלמת מס, הלבנת הון, הדחה בחקירה ועוד. בכתב האישום, הנשען על האשמות איש סודו ונהגו האישי חיים אייזנשטט, שהיה לעד מדינה, תוארו העברות כספים אל כיסיהם בעקבות תיווך בין המעוניינים בגיור בחו"ל וכן מתיווך בין תורמים לעמותות. בין היתר, נטען שהשניים נטלו לכיסם כספי תרומה שנועדו לישיבת "אש התורה", ושהוא מינה את רב העדה הקווקזית בישראל לבקשת יהודי עשיר ממוסקבה תמורת תשלום. ב-30 בינואר 2017 הרשיע אותו בית המשפט המחוזי בירושלים.